Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 910 ggr
MonisN
2011-11-02 18:51

Bus eller godis?

Fy vad trött jag är på dessa spöken som knackar och bankar på dörren varje Halloween. I år verkar det dessutom komma två dagar, i måndags och antagligen till helgen. Dessa ungar är både fräcka och tykna. I måndags knackade det på vår dörr fem gånger. Det ena gänget började med att säga vi ska ha pengar. När dom inte fick det undrade dom om vi hade popcorn, chips eller godis. Svaret blev nej. Då kontrade dom med: Vad äter ni då???

Jag kommer inte att öppna dörren mer dessa dagar.  Vill man fira Halloween kan man ha spökfest hemma, det är helt okej och kan vara ganska roligt, men att ungarna springer runt i stugorna och tigger borde föräldrarna sätta stopp för.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
DesK
2011-11-02 19:10
#1

Instämmer helt med dig, Mona! Eftersom vi har hundarna ute rätt mycket här är det tack och lov inga som kommer in på gårdsplanen och ringer på dörren.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2011-11-02 20:00
#2

Första året som vi svenskar "firade" halloween var det ett gäng ungdomar som sent på kvällen kastade ägg på vårat köksfönster när dom gick förbi. Dom hade inte ens knackat på dörren. Vad är det för fel på folk nu för tiden?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Maria
2011-11-02 20:04
#3

Jag kan hålla med men igårkväll så ringde det på dörren och det minsta monster jag sett stod alldeles tyst utanför dörren.

Ingen vuxen syntes i närheten och han hade en liten påse som han sträckte fram. Han såg helt livrädd utSkrattande Tur att jag hade lite godis hemma.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fridaas
2011-11-02 21:32
#4

Tycker inte heller om det där jippot med att gå ut och tigga (varken under halloween eller påsk).

Men ska det promt gås till någon så ska det enbart gå till folk som har gröpt ur en pumpa och tänt ljus i den, för då är de med på det, enligt mig.

Att man kan ha maskeradfest hemma för kompis och släkten har jag inga problem med, men gå inte runt och tigg hos dem som inte är med på det.

Men det som retar mig mest är när folk halloweenar på helt fel dag! Där jag bodde innan var det hur många som helst som kom på Allahelgona och det är verkligen INTE okej!

Där vi bor ni har det än så länge inte kommit någon, *peppar peppar ta i trä*

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Tassy]
2011-11-02 21:34
#5

ush, nej jag tog tillflykten i år så fort jag såg spektaklet. Jag blir så arg så jag kokar kort och gott.

Anterrabae
2011-11-02 21:37
#6

Både vid påsk och halloween brukar vi säga att vi inte är med och leker.. det har funkat hittills. Nu bor vi dessutom så till att det är bökigt och jobbigt att gå till oss. Så jag hoppas att ungarna häromkring lär sig att det inte är någon ide..

#3 Det minsta monstret… jag blir lite illa berörd, hoppas verkligen inte att han var själv, utan att någon med ansvar fanns nära.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
MonisN
2011-11-02 21:48
#7

Alla jag pratat med och läst om verkar vara emot det. Varför släpper man ut sina barn att knacka dörr när man vet att dom flesta inte vill ha några påringningar? Det finns ju till och med föräldrar som står bakom knuten eller någon buske när dom minsta barnen knackar på dörren. Jag skulle tycka det vore väldigt pinsamt om jag som vuxen blev upptäckt.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Sophey
2011-11-03 07:51
#8

Jag anser att som föräldrar kan man faktiskt göra någonting roligt hemma med lite godis och skoj istället för att irritera grannarna och lära barnen att gå från dörr till dörr och tigga godis. Det värsta är när det kommer 15-16 åringar helt själva och tigger godis eller pengar.

Jag har som tur en medelstor svart hund med ett grovt skall som står innanför dörren och skäller när de knackar på dörren. De ser inte genom dörren att min hund står med öronen tillbakadragna och svansen gående i ljusets hastighet av lycka men hon låter som om ska mörda dom och det ar kanske lite elakt men det ar otroligt effektivt Tungan ute

Medarbetare på matlust

[lucke]
2011-11-04 12:13
#9

Själv blev jag lite besviken över att det inte kom några små spöken eller monster och plingade på dörren i helgen. Har heller inte varit några påskkärringar här- men de kanske plingat på när jag jobbat eller så. Vill dessutom ha besök av jultidningsförsäljar-barn, men det har jag inte heller fåttOskyldigTungan ute

Upp till toppen
Annons: