Annons:
Etikettköksutrustning
Läst 1161 ggr
[Aquelegia]
2011-11-01 00:30

Favorit-köksutrustningen!

Vilken köksutrustning använder du mest? Tänker mer åt det utförligare hållet. Om det till exempel är vispen. Skriv gärna vad för sorts märke, varför just den, vad du helst lagar/ tillbereder med den med mera. Du kanske även har en historia bakom din favoritkökspryl?

Annons:
[Aquelegia]
2011-11-01 00:37
#1

chocolatiere melting pot Denna är så otroligt älskad av mig. Sambon förstod inte grejen men utan den klarar jag inte mina chokladbak! Jag kan helt enkelt inte smälta choklad över vattenbad och hittade denna (fast i gult Flört) på en second-hand-affär för 30 kronor. Mitt bästa fynd någonsin. Jag hoppas jag och min chokladsmältare får leva lyckliga i alla våra dagarTyst Helst tillgagar jag cheesecake eller chokladmousse med denKyss Puss på min fina melting pot!

MaMaMade
2011-11-01 14:58
#2

Har inte så många prylar, även om önskelistan är lång - när jag blir rik så! Flört

Men min assistent kan jag inte vara utan då jag inte orkar knåda en deg själv. Samma med min större mixer, kör i stort sett alla småkaksdegar i den, då jag ofta bakar mycket när jag likasom sätter igång o sölar o inte orkar hålla varken visp eller knåda o hålla på för mycket.

Assistenten är en Electrolux som min mamma köpte 1974 o sedan gav till mig då hon i stort sett slutade upp med att baka på grund av sitt handikapp. Jag var 10 år när hon köpte den o nu är jag 47 o assistenten 37 o still going strong (tror att den känner sig piggare än vad jag gör)!  TystSkrattande

ettlitetalias
2011-11-01 15:28
#3

Har inga prylar… Men mina forever sharp-knivar var en bra investering :)

Honestyisdead
2011-11-01 18:17
#4

Har inte heller någon pryl som används ofta.

Anterrabae
2011-11-01 23:37
#5

Åh, mina favvoknivar, för de är balanserade

Hushållsmaskinen från bosch används ofta, med alla tillbehören jag har..

Men favoriten just nu är Juicern.. Jag mår så bra på nygjord juice!!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: