Annons:
Etikettmatprat
Läst 694 ggr
[Aquelegia]
11/1/11, 12:26 AM

Klantighet inom matlagning ärftligt?

Varken min mamma, min syster, min bror eller jag kan konsten med att smälta choklad över vattenbad.

Har ni något gemensamt med familjemdlemmar inom ämnet mat som ni, fast ni försöker till oändlighet inte lyckas med?

Annons:
DesK
11/1/11, 8:26 AM
#1

Koka löskokta ägg Skäms Det är min far som är skyldig till detta, varken jag, min mamma (som i och för sig inte kunde laga mat) eller au pair-flickan som vi hade när jag var liten kan koka lagom löskokta ägg. Tur att jag har en sambo som gör detta mycket bra Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
11/1/11, 10:49 AM
#2

#1 Det var lite otippat faktiskt. Fnissar lite. Det är så roligt med dessa små egenheterGlad

Sophey
11/1/11, 11:02 AM
#3

Jag har ett för dåligt tålamod när det kommer till matlagning. Det har resten av min familj också.

Medarbetare på matlust

Anterrabae
11/2/11, 12:20 PM
#4

Något som jag och mina föräldrar har samma är väl att vi inte har känsla för salt. Mina föräldrar översaltar gärna, och det gjorde jag med. Nu undersaltar jag ofta, ibland översalt.. Men känslan sitter inte där.

Annars misslyckas man väl lite till mans, men oftast med olika saker och inte alltid samma varje gång.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Emo
11/2/11, 7:08 PM
#5

#4 Hos oss har vi löst det med att salta och peppra på maten när den är serverad. Då får var och en så mycket eller så lite som den tycker smakar bäst.

Jag brukar skämta när andra ser att jag saltar (mycket). Då säger jag: "Jag måste tänka på blodtrycket".Skrattande

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

MonisN
11/2/11, 8:59 PM
#6

I vår familj har vi allt gemensamt som jag inte kan eftersom det bara är jag som kan laga mat Skrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
Upp till toppen
Annons: