Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2943 ggr
Sophey
10/31/11, 1:17 PM

Matlusts babbeltråd 2

Den förra tråden blev lite lång så nu kan du prata om allt som inte har med mat att göra här. Det är fritt fram att berätta något om dina intressen eller vad du gjort och visa gärna en bild också Glad

Medarbetare på matlust

Annons:
Anterrabae
10/31/11, 1:56 PM
#1

Då trampar jag lite i den så jag får den med mig.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
10/31/11, 1:59 PM
#2

Kom ihag att aldrig nagonsin ha en skal med choklad doppade jordnotter brevid en skal med kattmat nar du ar upptagen med att titta pa en film eller liknande… Det kan sluta illa…

Medarbetare på matlust

Anterrabae
10/31/11, 2:04 PM
#3

Haha! Ska komma ihåg det! Skrattande

Sannolikheten är dock ganska liten då jag barfar katterna inte lätt att ta fel då.. Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
10/31/11, 2:09 PM
#4

Katterna bor fortfarande i Sverige men illern bor med mig, de halv barfas oftast ger jag dom barf och blotmat men jag hittar ingen bra blotmat har i holland och det blir klumpigt att barfa nar jag bor hos svarforaldrarna sa vi bestamde oss for ett bra torrfoder tills vi flyttat. Jag ar aven ratt radd att killen ska gomma en kottbit nagonstans och svarforaldrarnas hem blir invaderat av ohyra Skäms

Medarbetare på matlust

Anterrabae
10/31/11, 2:16 PM
#5

Jo jag förstår, det är så olika vad som funkar.

En bekant till mig med katter har försökt att införa foder utan spannmål och även barfa. Men katterna hennes vägrar allt annat än torrfoder även rå mat.. så hon har inget val.. Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
10/31/11, 2:20 PM
#6

Jag hade liknande problem med min ena katt. Han total vagrade allt aven blotmat men med en vilja av jarn och ett par manaders kampande ater han enbart blotmat och ratt kott. Skrattande

Medarbetare på matlust

Annons:
DesK
10/31/11, 3:35 PM
#7

Ha ha Sophey, den var bra! Testar just nu att kolla här från mobilen

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
10/31/11, 8:32 PM
#8

#2 Fniss fniss fniss! Cool

Sophey
10/31/11, 9:58 PM
#9

Hur lyckas man egentligen -  Jag har ju min illerkille med mig i Holland

Pojkvännen hade tagit av sig sina stora skor i sovrummet *arg* och det luktar ju väldigt mycket nytt och roligt för en iller med hyperkänsligt luktsinne, som vanligt börjar illergrabben inspektera de nya dofterna och in i pojkvännens sko, ut fort som fasen och sedan lägger han sig pa rygg och börjar att kraffsa på skon - hamnar på rygg - gäspar - somnar Tungan ute

Medarbetare på matlust

Anterrabae
10/31/11, 10:15 PM
#10

#9 Glad haha

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
11/1/11, 12:40 AM
#11

#2 Tack för ett hjärtligt skratt Cool

DesK
11/1/11, 8:34 AM
#12

#9 Din iller verkar störthärlig! Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sophey
11/1/11, 11:06 AM
#13

#12 Du anar inte hur rätt du har Flört Antingen myser eller skrattar man konstant med honom runt benen. Just nu ligger han i min hemmagjorda hängmatta fast - bara med rumpan - resten av kroppen ligger 25 centimeter längre ner och vilarFlört

Medarbetare på matlust

Annons:
Sophey
11/3/11, 8:10 AM
#14

En sån här kall morgon känns det bra att ha en levande illerhalsduk. Han håller alltid värmen oavsett vilket väder det är och inte nog med det så värmer han upp kuddarna medans vi ar borta.

Jag och mitt illersnack Tungan ute

Medarbetare på matlust

DesK
11/3/11, 4:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Härligt med din mysiga iller, Sophey Glad Jag blir inte alls ledsen om du visar oss fler bilder på din levande halsduk Glad

Idag när jag öppnade en ny äggkartong hittade jag detta

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sophey
11/3/11, 6:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

En bild på odjuret själv pa beställning var det Tungan ute Ja du Dessan, man kan hitta en del lustiga saker i äggkartongerna om man har otur

Medarbetare på matlust

[Aquelegia]
11/3/11, 9:27 PM
#17

Min bror har 2 illrar, den ena tycker alltid att jag luktar konstigt (jag som brukar få komplimanger för min parfym) så han sprutar alltid så det luktar jätteilla om honom Tungan ute Tror att jag testar att hälsa på honom utan parfym någon dag. Vill ha iller men då lär jag ju inte ha många marsvin kvarFörvånad Helt underbara djur, ett mellanting mellan marsvin och katt tycker jag.

Sophey
11/3/11, 9:36 PM
#18

Ar du saker pa att det ar illrar din bror har? Skrattande Illrar sprutar ingeting och forutom att marsvin ar mat for illrar har de ingenting gemensamt Flört

Medarbetare på matlust

fridaas
11/3/11, 9:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

#16 Sötnöt!

Inte annat än att man börjar sakna Banditen som tyvärr var tvungen att flytta härifrån för 5månader sedan Rynkar på näsan

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sophey
11/3/11, 9:41 PM
#20

Synd att det inte fungerade ihop med barnet fridaas! Det gor verkligen ont att behova gora sig av med djur. Rynkar på näsan

Medarbetare på matlust

Annons:
fridaas
11/3/11, 10:35 PM
#21

#20 Ja det var verkligen tråkigt, men jag måste se till hennes bästa först och inte var det rätt mot Banditen att bli instängd så fort dottern var vaken.

Som tur är har vi ju iaf katten och hunden kvar :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sophey
11/3/11, 10:40 PM
#22

21. Det maste ju ha vart valdigt jobbigt for honom ocksa om han inte tyckte om smabarn jag vet bara hur stressad min grabb blir nar vi har haft spadbarn pa besok aven om han inte vart i samma rum har han vart otroligt stressad och det ar inte kul att utsatta dom for heller.

Medarbetare på matlust

Sophey
11/4/11, 5:34 PM
#23

Jag är verkligen jätteglad för jag har plockat hem mitt första Guldmynt här på iFokus! Skrattande

Medarbetare på matlust

fridaas
11/4/11, 8:47 PM
#24

#23 grattis Glad jag har 23 men inte hittat några alls nu på ett par dar, kanske blir bäst så, så tt de som inga har får dem istället Tungan ute

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Anterrabae
11/6/11, 12:53 AM
#25

och jag ser dem inte alls? Flört

Idag har vj varit bortbjudna till mina svärföräldrar, på köttbullar och potatismos med trattkantarellsås. Jordgubbspaj till eftermatenkaffet!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
11/10/11, 5:13 PM
#26

Jisses! Hur skulle ni reagera om ni gick på resturang och de hade döda möss och gammal mat i köket där de lagar mat?

Medarbetare på matlust

fridaas
11/10/11, 5:43 PM
#27

#26 Jag hade sprungit därifrån så snabbt jag bara kunnat och hade aldrig kommit tillbaka, hade jag fått min mat och börjat äta den innan jag upptäckt det, hade jag vägrat äta mer och absolut inte betalat den!

Sen uppmärksammat alla mina vänner och bett dem uppmärksamma sina

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Sophey
11/10/11, 6:20 PM
#28

Jag fick precis höra att en populär resturang vid vattnet här i holland har döda möss i köket som de inte ens plockar bort och gammal mat liggandes i köket där de lagar maten.

Pojkvännen som leverarar dricka och alkohol till resturanger ser en hel del äckel i köken och tog bilder, sa att han kan anmäla dom Tungan ute Ska samla ihop namnen och skriva en lista på vilka resturanger man inte ska besöka om man är i holland för de är riktigt äckliga.

Medarbetare på matlust

Anterrabae
11/10/11, 7:05 PM
#29

Huga, så äckligt!

Idag bakar jag bröd, gör mjölk och yoghurt (alternativstyle) samt tvättar och sorterar och drar mig för att ta tag i strykningen…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
11/10/11, 7:12 PM
#30

Jag ligger pa sangen och mar illa gronkal och potatismos ar verkligen nagonting som far magen att vanda sig tredubbel Tungan ute

Medarbetare på matlust

Anterrabae
11/10/11, 7:19 PM
#31

#30 hu, krya på dig!!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
11/11/11, 11:57 AM
#32

Det ar jobbigt nar man ar en liten iller som inte forstar varfor han inte far smaka pa allt som matte stoppar i munnen, sa vad gor man? Jo man drar av matte strumpan och borjar att brottas med den for att visa sin protest.

Illrar Oskyldig

Medarbetare på matlust

Anterrabae
11/11/11, 12:00 PM
#33

#32 Eller om man är katt, så sätter man klorna i ryggen på matte, eller klättrar upp för benen (aj, trots allt typ fem kg i klorna i mig)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
11/11/11, 12:04 PM
#34

Är man en "liten" Akita ställer man sig framför matte och hoppar jämfota och utstöter diverse ljud, om det inte hjälper hoppar man upp i mattes famn Förvånad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Sophey
11/11/11, 12:04 PM
#35

33 Vilka oforskamda katter du har! Jag tror inte ens att mina katter vet vad de kan anvanda klorna till Skrattande

Medarbetare på matlust

Anterrabae
11/11/11, 12:05 PM
#36

#34 oavsätt matte är med på det eller inte?

Känner igen det där från katterna, även om akitan är större Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
11/11/11, 12:17 PM
#37

Dessan! Hur mycket svarare tror du det kan vara att trana en akita jamfort med en iller eller katt? Jag maste ju borja forbereda mig lite Skrattande

Medarbetare på matlust

DesK
11/11/11, 12:20 PM
#38

Sophey det är nog i allmänhet lättare, även om Akitor kan var synnerligen envisa och självständiga Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fridaas
11/11/11, 12:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

När vi hade våran iller gick det inte att stoppa sockerbits-godisar i munnen utan att man hade en iller som satt i andra änden på den.. åt man gurka, kraffsade han på fötterna tills han med fick smaka.

När vi skulle lämna honom hos min moster åt jag kexchoklad i bilen, med honom i knät, det är en dum idé! Helt plötsligt har man en iller som sitter fast i ena änden av kexchokladen och en väsande iller som vägrar släppa Tungan ute

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sophey
11/11/11, 1:39 PM
#40

38. Jasså? Jag som fått förklarat för mig hur omöjligt det är att träna en akita och jag ser det som hur enkelt som helst att träna katter Tungan ute Hur skulle du jämföra skillnaden mellan en akita och en samojed i träningen av typ vardagslydnad?

39. Det där med gurka vet jag vad du menar - det finns ingenting som är bättre än gurka enligt min lurvtuss för övrigt är jag nog ganska lyckligt lottad eftersom han inte har några speciella saker för sig förutom att han vill leka med plastpåsar vilket inte är speciellt bra Tungan ute

Jo vitlökssås blir han som besatt av men som tur är har jag blivit allergisk mot vitlök så det blir inget sånt i mitt hem längre Rynkar på näsan

Jisses vilken gullig bild! Skrattande

Medarbetare på matlust

[Tassy]
11/11/11, 1:53 PM
#41

#26 Jag hade ringt så de fick komma och inspektera omedelbart Skrikandes

Annons:
Anterrabae
11/11/11, 2:02 PM
#42

Lider av allt för kalla golv. jag eldar och eldar, och det hjäpler inte nämnvärt! Det drar från kattluckorna Tungan ute Dags att byta och bygga om katternas dörr, till en vinteranpassad, med luftsluss..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
11/11/11, 2:24 PM
#43

beklagar mig lite.. Jag vill ha en ny stavmixer! Den gamla gick sönder, och det är jobbigt att mixa soppan i blender… Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
11/11/11, 2:25 PM
#44

#43 Beklagar sorgen! Men då har ju familjen alla möjligheter att ge dig en fin julklapp Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
11/11/11, 2:30 PM
#45

Sant! Skrattande eller om det får bli en fin novemberpresent!

Det som är lite surt är att den andra var bara något halvår gammal. Jag fick välja alldeles själv vad jag ville ha, fick den och så går den sönder! Ja, jag vet, men jag har tappat bort kvittot

Synd att jag inte kom ihåg att titta efter det när vi var i Ullared i måndags, där kan man ju få bra märkesgrejer till vettiga priser… *gramer mig lite till* Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
11/13/11, 4:56 PM
#46

#40 Det kan jag tyvärr inte riktigt vara på, eftersom Samojeden är en relativt ny bekanskap för mig. Katter har jag aldrig aktivt försökt lära något, så mitt antagande att det är lättare att lära en Akita något än exempelvis en katt härrör sig från att katter oftast är mycket självständigare än de flesta hundar. Här är en länk till norska japanska akitaklubben som visar några av Akitans färdigheter och bruksområden Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sophey
11/14/11, 10:07 AM
#47

Jag har vart inne och last pa den sidan forut och blir mer och mer sugen pa akuta varje gan jag ar inne och kikar. Skrattande

Medarbetare på matlust

Sophey
11/15/11, 5:13 PM
#48

Sitter och pillrar bort tonsilstenar Guld i mun

Medarbetare på matlust

Annons:
DesK
11/15/11, 5:15 PM
#49

#48 Va?

Far och jag käkar ost och dricker vin i väntan på att maten ska bli färdig Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fridaas
11/15/11, 5:18 PM
#50

#49 Det lät inte helt fel!

Här väntar vi på att sambon ska komma hem så vi kan börja med maten

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sophey
11/15/11, 5:21 PM
#51

49. Du vill inte veta vad det ar nar du ater ost Tungan ute Jag ar klar med pillrandet och vantar nu pa min mat!

Medarbetare på matlust

Anterrabae
11/15/11, 7:49 PM
#52

#51) Men nu, efter maten vill vi veta?Flört Jag blev nyfiken!

Jag äter mitt nybakta surdegsbröd som blev gott, men med något för mycket jäst i. för min smak. Provade ett nytt recept och det ska modifieras Tungan ute

Jag har dessutom testat att baka bröd med vetemjöl och andningsmask/-skydd idag. Ufo-bakerskan Ida Tungan uteFlört Maken sa dock att brödet fick godkänt!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
11/15/11, 8:44 PM
#53

Tonsillstenar ar som sma stenar som sitter fast i halsmandlarna paminner om fetaost om man tittar pa det och ar lika mjukt men smakar och luktar varre an en okastrerad iller som rullar i avforing.

Jag har vart med om mycket men detta ar bland det vidrigaste jag vart med om och da tanker jag inte ta en ackliga varianten av det hela men det ar helt enkelt det som salivet inte kan bryta ner fran maten som legat och ruttnat i tonsillerna tills de till slut helt enkelt trycker ut det och antigen lossnar de av sig sjalv eller sa far man pillra bort puffarna.

Det ar ganska vanligt och de flesta manniskor med halsmandlar har det men oftast hinner de inte bli stora nog att irritera och oftast svaljer vi dom nar vi sover.

Medarbetare på matlust

[Tassy]
11/15/11, 8:45 PM
#54

#48 ÖÖÖÖRK! Tyst

Sophey
11/15/11, 8:47 PM
#55

Ha ha ha Skrattande

Medarbetare på matlust

Annons:
[Tassy]
11/15/11, 8:48 PM
#56

har själv problem med detta såtillvida att jag funderar på att ta bort mandlarna Guld i mun

Sophey
11/15/11, 8:50 PM
#57

Jag funderar att ta bort mandlarna jag ocksa da jag har enormt stora mandlar som liten kvavdes jag nastan vid halsfluss och det har med att jag har valdigt stora tonsillstenar som bildas hela tiden ar ju inte battre direkt.

Det ar inte direkt det mysigaste som finns Skrattande

Medarbetare på matlust

[Tassy]
11/15/11, 8:59 PM
#58

samma här. Nu börjar dock mandlarna att krympa på mig, men desto mer fickor blir det i dem Skrikandes

Sophey
11/15/11, 9:02 PM
#59

Jag vet hur det kanns… Skrikandes

Medarbetare på matlust

Anterrabae
11/16/11, 6:27 PM
#60

Huga! Det lät inte kul…

jag funderar på en grej. Halsmandlarna är väl en del i lymfsystemet om jag inte minns fel?

jag gör ett te, som är lättdrucket, billigt och grymmt effektivt för att få lymfan att rena sig och cirkulera som den ska. Även att rensa ut skräp som ansamlar sig. (det är även parasitdödande)

Det kan väl vara bra att testa, kanske kan få ordning på dem och inte behöva ta bort dem. De fyller ju trots allt funktionen att bromsa infektioner innan de når lungor och tarmar.. Inte alltid det lyckas, men man får lättare till exempel lunginflammation om man inte har sina tonsiller kvar.

Sen är det ju så, att måste man ta bort dem, så måate man..

Koka 1 liter vatten, med tre lagerblad och 5-6 kryddnejligkor. Drick detta glasvis under dagen. 1 sådan om dagen, är optimalt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
11/16/11, 6:38 PM
#61

Kanske det fungerar. Jag har nog tonsilstenar för att jag har överaktiva spottkörtlar men tonsilstenar består oftast av kalcium, magnesium och amoniak men jag läste någonting intressant för ett tag sedan om tonsilstenarna.

De som äter lite kolhydrater och mycket fastare och hårdare saker får oftare tonsilloiter än de som lever enbart på kolhydratsbaserad föda eftersom salivets enzymer har lättare att bryta ner matrester som är mestadels kolhydrater och därför samlas lättare andra rester i halsmandlarna.

Jag har märkt att om jag tuggar tuggumi konstant har jag mindre stenar än i vanliga fall, det kan ju bero på att halsmandlarna rör sig när jag tuggar och att stenarna helt enkelt ramlar av på det viset.
Jag ska nog testa det där med teet och se om det fungerar.

Medarbetare på matlust

Sophey
11/16/11, 6:45 PM
#62

Jag har även hört att det kan hjälpa att borsta halsmandlarna dagligen eller gurgla alsolsprit men jag kan pillra på halsmandlarna utan problem men jag kan knappt borsta tänderna utan att kräkreflexen sätter igång och vem vill gurgla alsolsprit liksom Tungan ute

Medarbetare på matlust

Annons:
Anterrabae
11/16/11, 6:54 PM
#63

Coolt du är nog den enda jag träffat förutom jag själv som kan pilla på halsmandlana men har svårt med tansborstning! Vet precis vad du pratar om! Flört

Gurgla med alsolsprit förstår jag att du drar dig för. I så fall får man väl välja whisky, rom eller vodka i stället Flört

Spännande å se om det händer något med teet, tonsillstenarna låter som njurstenar, eller gallstenar.. Försöker komma på vad det beror på. Men jag kommer inte på det just nu, återkommer.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
11/16/11, 7:44 PM
#64

Det finns inget vetenskapligt bevisat hur tonsillstenar uppkommer och de flesta veterinärer vet inte ens vad det är när man pratar om dom. Jag får ta en tripp till baren och se om jag kan gurgla lite whisky, rom och vodka någon dag, enbart i medicinsyfte såklart ha ha Flört

Jag tänkte säga någonting dumt angående pillra på halsmandlarna men eftersom det lite för lätt kan missuppfattas och det finns minderåriga på sajten får den dumma kommentaren bli en annan dag Tungan ute

Medarbetare på matlust

Anterrabae
11/16/11, 8:00 PM
#65

haha!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
11/16/11, 8:00 PM
#66

#64 Haha, det där kunde till och med jag läsa mellan raderna hörru Cool

Anterrabae
11/16/11, 8:02 PM
#67

Ja inte var den gömd inte.. Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
11/16/11, 8:04 PM
#68

dags att lägga till ett & någonstans i sajtnamnet kanske? Tyst här pratar vi om allt! Cool

Anterrabae
11/16/11, 8:11 PM
#69

haha! Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Sophey
11/16/11, 8:56 PM
#70

hehe Skäms vad tänker ni egentligen pa? fy på er Tungan ute

Medarbetare på matlust

DesK
11/17/11, 8:09 AM
#71

Ha ha här har ni haft kul ser jag Skrattande Fast jag tror nog att vi skippar det där & i sajtnamnet Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fridaas
11/17/11, 9:32 AM
#72

bara jag som är hur trött som helst? ögonen går i kors.. vad jag längtar till på söndag då vi är barnlediga, så man kanske kan få sova tills man vaknar!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sophey
11/17/11, 10:37 AM
#73

Ett skratt förlänger livet vet du väl Dessan Flört

#72 Du är inte ensam! Fast jag längtar tills jag bor på egen hand igen då kan jag stänga ute /in illern Dexter och inte oroa mig över svärföräldrar och svärsyskon som tassar runt om nätterna.

Dexter är ingen fara för mig men eftersom vi liksom bor i pojkvännens sovrum blir det en hel del saker som han kan prassla med och flytta på och jag kan sova igenom vad som helst men när folk tassar runt tyst pa nätterna vaknar jag direkt Tungan ute

Medarbetare på matlust

Anterrabae
11/17/11, 12:55 PM
#74

#72 Jag förstår dig helt och fullt! Har också småbarn, och vissa perioders sömnlöshet är vidriga.

Har haft huvudvärk och migrän (igen) två morgnar i rad, så makan har varit uppe och fixar! Huvudvärken beror på första morgonen att jag käkade något jag inte tålde i måndags, ont i magen, kräktes och huvudvärk kom redan på natten. Jag misstänker dadlar, av nytt märke.

Idag är den pms-relaterad. Urk!

Belklagar mig även lite över mina kassa ögon, idag ser jag uruselt.. Kommer inte orka data eller skriva eller läsa i någon utsträckning idag om det inte bättrar sig över dagen. I och för sig kan väl det vara lte bra, jag måste ändå städa! Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
11/17/11, 1:50 PM
#75

Nyss fick jag vinterns första tulpaner! Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
11/17/11, 1:52 PM
#76

Vad fint!

Medarbetare på matlust

Annons:
fridaas
11/17/11, 2:21 PM
#77

#74 Fusk.. tänk om man hade en sambo som kunde tänka sig att gå upp när jag har huvudvärk eller början till migrän, men icke!
Så här får det knapras piller istället, som tur är hjälper det.

Nu är jag i alla fall lite piggare, då skrutt fick för sig att sova 3 timmar efter frukost, inte mig emot Tungan ute

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Anterrabae
11/17/11, 2:35 PM
#78

Hur gammal är skrutt?

Jo, jag har det bra, maken jobbar skift och nu är det eftermiddag med extra kurs från 11, Så han tog dotter till dagis vid nio, grejade lite med sitt. Åkte på kursen, sen hämtade han dottern på dagis strax efter ett, kom hem och åkte på sitt ordinarie jobb. Tulpanerna kom han hem med när han hämtat dottern från dagis.

Idag har jag varit bortskämd. Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

fridaas
11/17/11, 3:32 PM
#79

8 månader blir hon på måndag och har börjat vakna på nätterna efter att ha sovit hela nätter sen hon var 2 månader gammal. Dumma tänder som spökar Tungan ute

Det är bra att bli bortskämd ibland Glad

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Anterrabae
11/17/11, 3:41 PM
#80

men det är ju övergående då om det är tänderna som spökar. men jag håller med. Det är jobbigt när de är på gång.

Åtta månader, då händer det mycket! Vad kul! Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
11/17/11, 11:43 PM
#81

Idag har jag inte klarat av att ta mig för och göra det jag skulle i någon större utsträckning. Rynkar på näsan Har drabbats av en handlingsförlamning och en förvirring av seriös ADD-karaktär tätt följt av ångest. jag känner inte igen mig riktigt och misstänker att det kan vara en intoleransreaktion.. Har sett sådana av det slaget förr. Hoppas det går över snart…

Ikväll tappade jag i förvirringen byttan med 1,5l yoghurt-to-be. som tur var landade den på bänken på rätt köl så det var inte så mycket som förspilldes. Men svättet var desto större. Hela bänken, med vattenkokare, brödrost och juicer på, Lysrören under väggskåpen. Väggskåpen. Golvskåp och lådor samt golv och tak, taklampor… Mycket torka blev det! Skrikandes Min snälle maken hjälpte mig med det, så fick jag dusha av mig yoghurt och släna kladerna i tvätten. Hade yoghurt bokstavligen från topp till tå. I håret och allt.

Så går det när man vill göra yoghurttårta men är ur form. Tungan ute

Jag läste på en blogg att när man inte längre kan annat än att skratta åt sitt elände, då vänder det.. Hoppas hoppas, för detta var droppen. jag bara ksrattade och grät om vart annat i köket, så otroligt less.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

fridaas
11/18/11, 12:11 AM
#82

Usch stackare! Men skönt att du även kunde skratta åt det och inte bara gråta Glad

Här har vi fått springa ut med hunden 2gånger i timmen hela dagen, dumma hundskrälle som inte kan låta bli kattmaten.

Så i natt får hon sova på toaletten så hon inte sätter sig och skiter på vardagsrumsgolvet igen.
Svält och vätskeersättning står även på schemat.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Tassy]
11/18/11, 1:03 AM
#83

#81 åh fy, såna där händelser är bara skittrista Rynkar på näsan jag brukar få såna där "psykbryt" rätt så ofta när jag bara skrattar så jag gråter och vise versa när saker bara jäklas. Dom flesta som känner mig skulle nog säga att du gjorde en Tassy Tungan ute

Annons:
Anterrabae
11/18/11, 11:44 AM
#84

Tack för pepp! Kyss

Ja det vänder väl så småning om… Jag har haft en del att stressa över och tillslut är marginalerna borta. Bara vila och nya tag som gäller. Ladda batterierna och få upp näringen igen. Brister förvärrar ju det hela.

Just idag känns det mindre skoj med 3-rätters middagsbjudning för 13 pers imorgon.. men imorrn kommer det nog vara ganska roligt. Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

fridaas
11/18/11, 1:16 PM
#85

Suck ibland hatar jag facebook!

Underbart att få en massa skit från sambons vänner om att jag är elak och så vidare som inte låter honom sova efter att han har jobbat natt. Utan att jag tvingar honom att ta hand om dottern.

Vilket inte är sant, visst han brukar få ta henne den första halvtimmen han är hemma, för han kan ändå inte sova då. Och idag erbjöd han sig att ta henne så jag kunde få sova bort den sista migränen, men nu ligger han och sover, men det lyssnar ju inte folk på, utan de ser bara att jag tvingar honom att vara vaken fast han behöver sova Skrikandes

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

DesK
11/18/11, 1:21 PM
#86

#85 Fy vad trist när folk lägger sig i saker de inte vet något om!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
11/18/11, 2:18 PM
#87

#85) Sådana åsikter betackar man sig gärna för… Skrikandes Kram!

jag har också fått min beskärda del av det av makens föräldrar. Fast jag låter honom sova, som han vill och behöver, oftast. I undantagsfall sover han i soffan när dottern är uppe om jag har mått extra urk.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
11/19/11, 12:27 AM
#88

urk, slå dövörat till för de där dumbommarna! Sen kan du ju be din sambo att förklara läget för dem. Du ska inte behöva höra sån skit, det får han reda ut med sina vänner.

fridaas
11/19/11, 8:33 AM
#89

De verkar ha fattat nu i alla fall, efter att sambon förklarat både en och tre gånger vad det handlar om

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sophey
11/27/11, 5:09 PM
#90

Pojkvannen fyller ar idag sa igar och idag blir det party… mer eller mindre och om det inte ar fotbollskvall ute pa krogen blir det nog en svang dit idag igen… Tyst

Medarbetare på matlust

Annons:
DesK
11/27/11, 5:25 PM
#91

#90 Låter härligt! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sophey
11/28/11, 9:03 AM
#92

Buhu, mina fotter gor ont Tungan ute

Medarbetare på matlust

DesK
11/28/11, 10:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Sophey, vad? Får man ont i fötterna av en krogrunda? Flört

Yippie! Äntligen är den här Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sophey
11/28/11, 10:48 AM
#94

Om du ar mig far du det! Skrattande Laskigt obekvama skor ihop med en galen dansglad pojkvan som inte kan sitta stilla nar han hor musik en dansglad baragare och sedan ga igenom hela staden for att kopa shoarma at svarfar…

Det finns ju inte heller nagra raka vagar heller utan allt ar kullersten som lutar och gropar sig at alla hall och kanter sa det hjalper ju inte heller. Dags att kopa nya skor! Jag valde att kopa ett par Puma skor nar mina gamla gick sonder och det var inte ett bra val for nu har jag haft dom i over ett ar av intensiv anvandning och inte kanns dom battre for det!

Sen efter att jag brot foten har jag haft problem att hitta skor som inte slutar med att jag sitter rullstolsbunden i en vecka och de skor som jag verkligen trivs med har dom slutat att tillverka! Obestämd

Medarbetare på matlust

[Aquelegia]
11/28/11, 12:22 PM
#95

#93 Vilken härlig bild, hunden verkar stortrivas Kyss Ser ut som riktigt fin kramsnö så den är välkommen hit Glad

Testade mina skridskor för första gången på 2 år. Köpte dom när jag var 16 och dom sitter som ett smäck än, finns vissa fördelar med att ha växt snabbt i tonåren. Jag får fortfarande på mig alla mina fina skor!
Ni förstår dom är inte vanliga vita konståkningsksridskor utan mörkblåa med foder så snyggaOskyldig

Barnsligt glad åt små ting numera! Det är ju faktiskt jul!

fridaas
11/29/11, 6:46 PM
#96

Det är tur att vår hund är söt, annars hade hon blivit utslängd både en och två gånger, hundskrälle till att springa på skitjobben så ALLT vatten åker ut.. Men men hon ser i alla fall till att man aldrig behöver vara sysslolös Glad

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Tassy]
11/29/11, 8:17 PM
#97

igår bokade jag bord på Grand hotel i Stockholm! Äntligen, snart är det februari och dags att åka. Skrattande har också passat på att inhandla lite finare kläder för tillställningen. Det är så spännande!

Nu har jag beslutsångest över vad jag ska äta haha, deras meny är ju himmelsk!

Annons:
fridaas
11/30/11, 12:03 AM
#98

#96 Självklart ska det inte stå skitjobben utan skurhinken.. inte lätt att ha autostavning på mobilen alltid..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Anterrabae
11/30/11, 12:18 AM
#99

#98 Haha, Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
11/30/11, 12:25 AM
#100

Jag låser denna tråd nu, eftersom den är lång

Välkommen till Matlusts babbeltråd 3

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: