Annons:
Etiketterfärskorv
Läst 1581 ggr
[Aquelegia]
2011-10-30 12:21

Godaste köttbullarna?

Vem är det som är bäst i eran släkt på att laga köttbullar?

Annons:
DesK
2011-10-30 12:23
#1

Jag! Cool

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2011-10-30 12:23
#2

Hos mig får det ju bli sambons släkt. Har hört om hans farmors köttbullar men hon är för dålig för att laga så jag har tyvärr äldrig smakat. Då det är jag som lagar maten i hemmet brukade jag alltid göra köttbullarna. En dag kom sambon och tog över och drog extra varv på saltkvarnen och gjorde något som bara blev så gudomligt gott! Från och med den dagen har sambon gjort dessa små delikatesserKyss Han är bäst!

[Aquelegia]
2011-10-30 12:24
#3

#1 Tänkte på dig medans jag skrev och gissade på antingen dig eller din yngsta dotter Tungan ute

DesK
2011-10-30 12:33
#4

He he ja min svärmor är i och för sig duktig på matlagning, men min sambo tycker bättre om min mat Oskyldig Min mamma och mormor kunde inte laga mat, däremot så var min farmor bra på matlagning men hon var ju tyska och lagade tysk mat Tungan ute Jodå yngsta dottern, äldsta dottern och min sambo kan också göra köttbullar, men det är efter mina instruktioner Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-10-30 13:57
#5

Först jag, sen pappa! mamma kan inte och brorsans har jag inte provat, det är oftast hans fru som gör och jag tror inte jag ätit dem heller. Om jag inte fattat fel så var visst mormor grym på köttbullar när hon väl satte den sidan till. Hon dog när jag var sju så jag har inga direkta minnen av det.

Ett riktigt bra köttbulletips, till julbordet eller om man alltid vill ha tillgång men inte alltid tid att göra. Gör ett jättelass köttbullar, koka dem i buljong och frys ner när de är klara.

Ta fram så många du behöver och stek så de får fin yta. Snabbt och smidigt. Särskillt om man blir den som står med köttbullarna till släktens julbord till exempel. Då kan man göra de ganska länge i förväg. SkrattandeCool

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Mairah]
2011-10-31 19:20
#6

Min mamma och min syster Glad

Annons:
fridaas
2011-10-31 20:59
#7

Det beror lite på, om det ska vara älgfärs i dem eller inte. Är det inte det så är mina godast, är det älgfärs i är svärmors godast.

Kan inte bestämma mig vilket som är godast, med eller utan älg..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sophey
2011-10-31 21:52
#8

Jag vet faktiskt ingen i min släkt som kan laga köttbullar… Inte ens jag för det blir platta köttbullar som ramlar ihop Tungan ute

Medarbetare på matlust

Chestnut
2011-11-01 13:05
#9

Jag och mamma har helt olika recept som båda är omtyckta så det är lite svårt det där. Möjligen att hon oftare lyckas med formen på dem än vad jag gör.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2011-11-01 14:30
#10

Vad spännande trodde det skulle vara många fler som skulle hålla enbart på sig självaFlört. Ibland blir det helt enkelt godare bara för att man inte själv gör dom!

Honestyisdead
2011-11-01 18:21
#11

HAr ingen i familjen som gör några superköttbullar. Tyvärr.

Upp till toppen
Annons: