Annons:
Etiketterrådtips
Läst 3872 ggr
Mitralis
10/30/11, 9:40 AM

På rostat bröd kan man ha...

marmelad, sylt, ost, skinka och vad mer?

Jag tänkte bjuda på rostat bröd i morgon när tjejerna kommer över på fika och vill gärna ha tips om vad man kan ha på rostmackan Glad



Annons:
[Moa-]
10/30/11, 9:42 AM
#1

Jag äter just nu rostat bröd med jordnötsmör, inte nyttigt kanske, men ruskigt gott! Man får passa på under helgen Glad

[Momiji]
10/30/11, 9:46 AM
#2

Choklad går faktiskt bra att ha på rostat bröd Glad

AnnicaB
10/30/11, 9:49 AM
#3

Cambozola eller liknande krämig mögelost. Jättegott!

*** Qui vivrqa verra ***

[TrevorS]
10/30/11, 9:59 AM
#4

Gurka, pastejer, nötsmör (jordnötsmör, chashewnötsmör), röror och liknande.

Anterrabae
10/30/11, 10:04 AM
#5

Saltgurka, eller Kaviar, lax- eller tonfiskpastej. Röror av olika slag.

Riktigt torrostat bröd och gubbröra, tonfiskröra eller kanske röra på pepparrot och rökt nöt- eller renkött.

Tahini smaksatt med citron, vitlök och persilja, och utrört med lite vatten för bättre koncistens. Avokado - typ guacamole.

Jag tycker att det mesta är gott på rostad macka, det beror till mångt och mycket på vad man tänkte servera till, typ dricka eller om man ska ha mer mat efter, så mackan blir som förrätt.. Eller vilken tid på dagen det ska ätas, man kanske inte vill ha pepparrot, chili eller vitlök som kryddor på frukostmackan Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
10/30/11, 10:46 AM
#6

Salami eller skagenröra är också gott Tungan ute I artiklen om pålägg och röror hittar du flera bra röror som passar på rostat bröd

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[TrevorS]
10/30/11, 10:50 AM
#7

Va bra du länkade till rörorna, tyckte jag gjorde det men missade nog. Skrattande

MaMaMade
10/30/11, 11:55 AM
#8

Absolut godast är *massor* av smör, enbart, om brödet är väldigt gott i sig. Som tvåa rostat ingnidet med vitlöksklyfta, en skiva väl mogen bifftomat + några korn havssalt på det!

Tonfiskröra; tonfisk i olja, lite crème fraîche, finhackade gröna oliver, (ev lite krossad ananas), smaka av med currypulver, salt och peppar. Några droppar citronsaft på mackan med röran förhöjer smaken.

Mitralis
11/7/11, 1:02 PM
#9

Tack för alla tips Glad 
Sammakomsten blev inställd för några deltagare hade fått förhinder. Nytt datum är satt till nästa vecka så jag kommer att ha ganska bra tid på mej att få ihop lite smått och gott med guidning från era tips Tungan ute



Upp till toppen
Annons: