Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1162 ggr
[helenal]
10/19/11, 6:59 PM

matkurs?

hej. jag vill börja i en matlagningskurs för nybörjare för måste verkligen bli bättre på att laga mat. Har någon av er gått i en sån kurs? berätta gärna och dela med er. Tipsa gärna vart jag ska vända mig och så vidare för jag är helt ny på detta. jag bor i Göteborg. mvh helenA

Annons:
DesK
10/19/11, 7:26 PM
#1

Oj det är inte alldeles lätt att svara på, men vissa av våra restaurangskolor har helgkurser och kortkurser för oss amatörer. Exempelvis restaurangakademien i Grythyttan har en del sånna kurser. Ett tips är köp dig (eller önska dig i present) en bra allmän kokbok och läs alla informationssidor, det lär man sig mycket på Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[helenal]
10/19/11, 7:42 PM
#2

okej - hade jag ju kunnat göra, köpa en bok men känns inte lika spännande Flört

tack! Skrattande

DesK
10/19/11, 7:46 PM
#3

Nu menade jag inte att du skulle köpa en kokbok istället för att gå en kurs utan jag menar att man alltid behöver en bra grundkokbok Flört Klart att du hittar nån bra kurs också, jag vet dock ingen i göteborgstrakten, men det borde ju finnas nån restaurangskola där Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Jalking
10/19/11, 10:13 PM
#4

Kolla de organisationer som har kvällskurser. ABF, Studieförbundet vuxenskolan, Studiefrämjandet, NBV m.fl. De brukar kunna ha något intressant på gång.

Honestyisdead
10/20/11, 1:30 AM
#5

#4 Ger bra tips.

Upp till toppen
Annons: