Annons:
Etiketterförrättersmårättertillbehör
Läst 2692 ggr
[Aquelegia]
10/16/11, 7:12 PM

Höstmat! Ugnsbakade Äkta Kastanjer

UGNSROSTADE ÄKTA KASTANJER
Äkta kastanjer
olja

Värm ugnen till 225 grader. Skär ett kryss i toppen av varje kastanj men var rädd om fingrarna. De är hårda så att slinta är lätt hänt. Blanda runt kastanjerna i olja så att alla är täckta. Rosta i ugnen cirka 20-25 minuter eller tills de spricker upp. För länge i ugnen blir de stenhårda. Passar bra att äta som de är med örtsmör men jag äter det gärna som huvudingrediens i en sallad.

Detta är alltså inte hästkanstanjer utan äkta kastanjer finns att köpa i vanliga matbutiker ofta från Frankrike. Hästkastanjerna är EJ ätbara!

Måste testas! Min gom slår lyckohjulCool

Annons:
DesK
10/16/11, 7:18 PM
#1

Ah härligt med kastanjer! Tungan ute De blir suveränt goda om man rostar dem på saltbädd och sedan avnjuter dem med rört smör Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
10/16/11, 7:22 PM
#2

Jag är lite anti salt så kör naturellt. Ofta tar salt över smaken istället för att främhäva men visst är det gott med saltbädd ocksåGlad

DesK
10/16/11, 7:26 PM
#3

Fattar vad du menar, men just till den lite sötaktig kastanjesmaken tycker jag att lite salt höjer smaken Glad Man kan ju så klart strö över lite flingsalt när man äter kastanjerna också Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
10/16/11, 7:43 PM
#4

Ja, det har du rätt i! Jag hade ju mina i sallad så inget salt behövdes där. Annars räcker det med normalsaltad smör för att bryta mot sötman för mig. Jag gillade salt lite för mycket när jag var liten så har överätit mig på den "smaken"Tungan ute

Upp till toppen
Annons: