Annons:
Etiketterrådtips
Läst 3770 ggr
[helenal]
2011-10-15 22:42

istället för biogodis?

Jag ska på bio imorgon och jag har bara en ätardag i veckan och den förbrukade jag igår så tips på vad man kan äta under bion som är nyttigt? något vill man ju ha Glad

Annons:
ettlitetalias
2011-10-15 23:50
#1

vindruvor, lychees, såna där nyttiga "chips-kex", popcorn (med reservation så klart), riskakor, majskakor och så vidare kanske kan fungera? Glad

[helenal]
2011-10-15 23:53
#2

aa vindruvor och kanske riskakor - haha folk runtomking kommer tro jag är knäpp Skrattande

DesK
2011-10-16 11:51
#3

Blandade nötter och mandlar är alltid gott att knapra på Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[helenal]
2011-10-16 12:01
#4

smart de har jag inte ens tänkt på - nötter såklart. Glad

[Aquelegia]
2011-10-16 12:47
#5

Torkade äpplen smaksatta med kanel, vanilj eller kardemumma! Det knastrar inte hellerCool

nosuperfreak
2011-10-16 15:49
#6

sorry mitt inlägg. av många olika anledningar går jag själv aldrig på bio men av ren nyfikenhet så måste jag fråga! får man ta med sig annat att mumsa på än det godis och annat som säljs där inne? har hört att man inte får detta, men då borde det ju finnas andra alternativ tycker jag!

Observera! bara av ren nyfikenhet som jag ställde frågan och INTE som någon sur moraltant som jag säkert kan uppfattas som Glad

även det minimala är alltid något!

Annons:
[helenal]
2011-10-16 17:11
#7

ja det får man absolut haGlad i alla allf där jag bor. är ju så dyrt deras godis och snacks.

DesK
2011-10-16 17:59
#8

#6 Här är det alltid okej att ställa frågor om sånt som rör vad vi äter. Din fråga är helt berättigad med tanke på vad du har hört. Kanske kan det glädja dig att jag inte har hört något sånt och att jag alltid har tagit med eget godis till biografen Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

nosuperfreak
2011-10-16 18:19
#9

som sag -  jag går väldigt sällan (1 gång vart 3-4 år kanske) så det blir nästan aldrig så jag vet som sagt inte - det kan ha varit när jag var i U S A som jag fick höra detta Glad

anledningen till att jag skrev så som jag skrev att jag inte vill vara en moraltant var för att jag har läst många trådar där folk bara ifrågasätter en sak och blir påhoppad från alla håll och jag vill inte trampa någon på tårna i någon form Glad

även det minimala är alltid något!

[Aquelegia]
2011-10-16 19:21
#10

Jag har ett faktasvar på detta! En av mina kompisars pappor är platschef på Saga här i stan och JA  det är helt godkänt att ta med sig eget. Jag har också alltid undrat detta. Det är mer en moralfråga. Vi har valt att stödja bion och köper alltid godis /dricka på plats.

#9 På våran sajt är det väldigt trevlig stämning, du är välkommen att ställa frågor närhelst du undrar något. Alla kan inte veta allt Glad

Heltillhalv
2011-10-17 19:15
#11

Jag åt clementiner när jag var på bio senast! Det räckte typ med två tre stycken! Jag är så nogrann när jag skalar så jag tar bort typ ALLT vitt på klyftorna Tungan ute

Skrattande

http://heltillhalv.wordpress.com Från Hel till Halv genom Gastric Bypass

Sophey
2011-10-17 21:20
#12

De har en skyllt pa den lokala biografen nar jag vaxte upp att man enbart far ta med sig godis och dricka som man kopt fran biografens koisk.

Det har dom gjort bara for att dom inte har rad att halla biografen oppen annars. Obestämd

Medarbetare på matlust

Anterrabae
2011-10-17 21:54
#13

Nötter är gott, men inte att rekommendera. Nötallergiker svullnar av lukten då de aromatiska oljorna och småpartiklar är luftburna..

Frukt och rostade och kryddade frön, tex solros, pumpa och melom är gott, nyttigt och allergivänligt. Flört Rostad majs finns också, inte i popcornform, utan rostade majskärnor. Kikärtor lika så.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Upp till toppen
Annons: