Annons:
Etikettmatprat
Läst 3608 ggr
[TrevorS]
2011-09-27 09:43

Vegetabiler LCHF

Dum fråga säkert, men om man äter en vegetabilisk LCHF utan mejeriprodukter och ägg. Undrar kokosfett kan detta ersätta smör?

Annons:
DesK
2011-09-27 11:22
#1

Det skulle jag tro!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2011-09-27 11:26
#2

Låter bra, tänkte köpa hem lite kokosfett och kokosfett, de har detta rätt billigt dit vi ska handla idag. Skrattande

Honestyisdead
2011-09-27 12:45
#3

Jag har sett att det används av LCHF;are, men det är stor skillnad på märkena.

Anterrabae
2011-09-27 13:11
#4

Det man kan köpa i silverpaketet är härdat, dvs innehåller skadliga transfetter och är svårt att hantera för kroppen. Ett ohärdat, helst ekologiskt är bättre än smör i många avseenden. Sen kan man välja om man vill att det ska lukta och smaka kokos eller om man vill ha en tvättad variant.

Kokosolja innehåller fettkedjor som är så otroligt läkande och nyttiga, det är mat till hjärnan i ren form.

Hjärnan lever på glukos och medellånga fettkedjor.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[TrevorS]
2011-09-27 15:56
#5

Blev vanlig rapsolja och margarin som vanligt.

Anterrabae
2011-09-27 15:57
#6

Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
DesK
2011-09-27 17:59
#7

Ida jag har bara sett ett märke, Cocosa utöver silverpaketen, finns det fler? Var hittar man kokosolja?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2011-09-27 18:12
#8

Jo det finns många olika sorter som här säljs ju några:

Cocosa kokosnötolja
Cocosa Extra Virgin kokosnötolja
Kung Markatta kokosnötolja

MaMaMade
2011-09-27 19:32
#9

Nån inne på Alernativ Behandlingar sa att Biofoods olja är billigast.

http://www.biofood.se/produktsidor/kokos.html

Men jag har inte kommit så långt att jag kollat upp det än. Tungan ute

Anterrabae
2011-09-27 19:45
#10

Jo, det är bara de i silverpaketen som mig veterligt är härdade. Alla andra borde vara ok. Varför härdar man ett mättat fett, undrar jag?

Har köpt många olika, BioFood har vi hemma nu, den är smaklös. Kung Markatta har ett ganska ok kilopris också, även om burkarna är små, Den är med smak och lukt. cocosa är mest flexibla, där finns båda varianterna och massor med olika storlekar. Här i Göteborg är hälsokostbutiken Solrosen bra. De tar in allt ifrån 150 grams burkar till 5 kilos hinkar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: