Annons:
Etiketterfiskskaldjur
Läst 2470 ggr
[Aquelegia]
2011-09-24 21:03

Vilken är din favoritsushi?

Sitter hemma och surar för jag inte hittade surimistick i butiken idag och jag ju så gärna ville ha sushirullar med just, surimisticks!

När du lagar hemma, när du tar take away, när du äter på plats i sushirestaurang.

Vilken är din favorit?
Vilket är ditt favoritställe?´

Lade in den under Fisk&skaldjur då det är just det suhi är för många, vet om att det finns fantastisk vegansk sushi, att det är mer än endast ris och fiskTungan ute

Annons:
bubbelbubbel
2011-09-24 21:18
#1

Surimisticks har jag aldrig hört talas om? vad är det? 

jag har faktiskt mitt ris på svalning just nu och ska strax ut och skära upp lax och tonfisk, idag ska jag även testa på att göra rullar med riset på utsidan, det ska bli minst sagt spännande Glad

Annars gillar jag laxbiten men när vi köper ute får vi en med jordnöt utanpå och avokado inuti som också är god, och en med en tonfisk-purjoröra, och den med bara avokado på, mums
Jag gillar många Glad

ettlitetalias
2011-09-24 21:18
#2

Min favorit är en rulle som jag bara hittat på en restaurang i Glasgow än så länge. Den är gigantisk och innehåller "allt"! Räkor, bläckfisk, tonfisk, avokado, och massa andra fisksorter som jag inte ens vet vad de heter. De har liksom fördelat fyllningen så att sorterna avlöser varandra, lite som en regnbåge, så när man äter så får man en skiva med tonfisk, en skiva med räkor, en skiva med någon blandning, en skiva med något man inte har den blekaste aningen om vad det är och så vidare. Jag vill ha variation, så det är verkligen en perfekt rulle för mig Skrattande

[Aquelegia]
2011-09-24 21:51
#3

#1 Surimisticks är faktiskt bara sammanpressad fisk ibland riktigt krabbkött som är sammanpressat till stavar. Får man tag på rätt är de supergodaGlad Hoppas din sushi blev bättre, mitt ris blev sönderkokt men då smakar gott ändå!

#2 Den sushin låter helt fantastisk Förvånad

Älskar sushin på Göteborgs Central, där köper jag alltid 12-bitars men byter ut smörfisken till en extra tonfisk. Annars är vanliga rullar min favorit Skäms Såg i Tyskland på flera ställen att de friterar California Roll. Var populärt men jag testade aldrig.

Anterrabae
2011-09-24 22:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Åh, det har gått i perioder. jag har haft makiperioder och egentligen bara beställt en rulle som de gör iordning och skär upp Då har den oftast innehållit lax och avokado med mera

Sen gillade jag just smörfisken och red snapper, i nigiri. och räka. Det var innan vegantiden. Som vegan är avokado och  wakamealgerna godast. Men jag gillar alla.

Jag gör gärna själv tycker att det är roligt att pyssla med. Men slö kniv är inte kul när man ska skära sina makirullar. Det syns.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2011-09-24 22:29
#5

#4 Åh du smaskar så med dina foton! Jag själv sitter och mumsar på mina nyss gjorda men det blev så enformigt idag. Kan ju tipsa om kräftstjärtar i rullar. Det blir lite fastare i fyllningen och inte så distinkt fisksmak.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
bubbelbubbel
2011-09-25 00:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#3 Aah. crabsticks? Fast det är väl mest fejkat i dom.. Tungan ute
Mina blev riktigt bra, men avokadon var inte riktigt så god..
Vet inte om det är dålig säsong för avokado, jag vet visserligen inte ens när det är säsong för avokado Skrattande

Anterrabae
2011-09-25 00:21
#9

#8 De ser jättegoda ut! Jag ska nog göra sushi i morgon! Blev sjukt sugen på det nu!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

bubbelbubbel
2011-09-25 00:26
#10

#9 Tack, dom var goda Glad

Men vilken är denna smörfisken ni pratar om?

Anterrabae
2011-09-25 00:32
#11

Tja, det är en vit fet fisk som är vanlig på sushi, men inte alla sushihak har den. Jag gillar den i alla fall. Den har lite smörig koncistens, som riktigt bra lax, fast helt annan smak.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

bubbelbubbel
2011-09-25 00:41
#12

Vi bor ju utanför en ganska liten stad och har bara ett sushiställe som funnits i ungefär 1,5 år, så den är väl inte speciellt utvecklad Glad

Vi har fått några märkliga saker, rödspätta? tror jag han sa, segt som sjutton var det i alla fall. och ål, men den var rätt god har jag för mig.

bubbelbubbel
2011-09-25 00:42
#13

Fast det bästa var när jag läste om en kines, tror jag det var, som skulle öppna ett sushiställe i grannstaden, men han tänkte satsa på tillagad fisk, för "svenskar gillar inte den rå", mohahahaa! 
Jag kan inte låta bli att undra hur det gick/går för honom!

Annons:
fridaas
2011-09-25 11:40
#14

Vi gör bara sushi hemma, då blir det med gurka, räkor, kräftstjärtar och stekt kyckling för min del. Sambon har även lax på sina

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

DesK
2011-09-25 11:48
#15

Jag älskar sushi och äter det gärna! Tyvärr är det bara äldsta dottern och jag som äter sushi så det blir inte så ofta.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-09-25 23:25
#16

Gillar ni sashimi?

#13 Ja den kinesen undrar jag hur det gått för! Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

bubbelbubbel
2011-09-26 06:34
#17

#16, haha, ja man kan liksom inte låta bli Glad

och när det kommer till sashimi så brukar vi äta upp bitarna som blir över av fisken när riset är slut, gott att doppa i soya och äta i bare!
men jag skulle nog inte fixa en hel tallrik…

Anterrabae
2011-09-26 10:26
#18

Med mycket grönsaker till, särsillt morot, vitkål och rättika som smakar mycket går det löjligt lätt. Det är nog favoriten bland fiskätarna här hemma. Jag har eh treåring som helst äter laxen kall (det vill säga rå) i alla lägen, oavsett tillbehör, SkrattandeVegansashimi känns sådär kul Flört Då vill man gärna ha riset..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2011-09-26 10:31
#19

Jag gillar Sashimi Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2011-09-26 13:40
#20

Aldrig ätit sashimi då jag inte gillar många råa fiskar. Tonfisk vande jag mig vid förra året. Smörfisken jag åt smakade som smaklöst smör tyvärr så det var ingen trevlig upplevelse. Min mamma ska "laga" rawfood sushi. Det ska bli spännande att se hur hon gör detta och om det smakar bra Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: