Annons:
Etikettmatprat
Läst 3800 ggr
DesK
9/22/11, 11:18 AM

Vilket material tycker ni är bäst i stekpannor?

Det finns gjutjärn, rostfritt, aluminium och diverse olika släpp-lätt-beläggningar. Vilket föredrar ni och varför?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Anterrabae
9/22/11, 11:43 AM
#1

Gjutjärn! Även om inte allt är optimalt att steka i den, så är det den som känns bäst. Den släpper nyttigheter och det mesta funkar. Tungan ute

Jag har en titan-panna också som används till känsligare saker, som fastnar lätt.

Ska skaffa mig en vettig rostfri traktörpanna när det är dags att byta. (försöker att inte byta i onödan).

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
9/22/11, 1:14 PM
#2

Mamma har en aluminiumpanna sedan hon var liten och den är det bästa jag vet! Det var med den jag lärde mig laga mat för då var inte mamma rädd för att jag skulle förstöra någotOskyldig Jag letar än idag efter en sådan stekpanna för sambon inte riktigt förstår vilka som är "telefon" teflonstekpannor och inte Tungan ute

fridaas
9/22/11, 2:28 PM
#3

gjutjärn är den bästa vi har, dock blir det mest teflonpannan jag använder, då mina handleder strular till och från, då är gjutjärnspannan för tung Obestämd

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

dolfen
9/22/11, 3:23 PM
#4

Keramisk beläggning finns visst också. Någon som känner till något om detta?

DesK
9/22/11, 3:28 PM
#5

Dolfen menar du glacerade gjutjärnsgrytor?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
9/22/11, 3:40 PM
#6

DesK - Stekpannor med keramisk beläggning. Ska tydligen vara slitstarka och tåla hög värme (läste jag nyss).

Annons:
DesK
9/22/11, 3:46 PM
#7

Det har jag inte hört talas om, måste försöka kolla upp det Glad Vad jag menade ovan var emaljerade gjutjärnsgrytor.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
9/22/11, 4:02 PM
#8

Här är ett exempel på en stekpanna med keramisk beläggning.

DesK
9/22/11, 4:08 PM
#9

Aha det är alltså ett slags släpp-lättbeläggning med bättre hållbarhet Glad Hum det som möjligen talar emot produkten är väl priset.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sophey
9/22/11, 7:22 PM
#10

Det fanns en i rostfritt tror jag det var som jag tyckte mycket om. Den kastades efter separationen mellan mina föräldrar och nytt köp av allt.

Jag hoppas att jag kan hitta en liknande någon dag annars är jag beroende av att laga mat i wokpannor.

Medarbetare på matlust

Upp till toppen
Annons: