Annons:
Etikettmatprat
Läst 1979 ggr
Anterrabae
2011-09-20 13:31

Kaffe någon?

Vilket typ av kaffe gillar du?
Kok? Brygg? Perculator? Andra sorter?

Hur vill du ha ditt kaffe? och till vad?

Berätta hur just din kaffestund brukar se ut, och hur den HELST ska se ut.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Anterrabae
2011-09-20 13:33
#1

Jag dricker oftast perculatorkaffe hemma, med soyamjölk och /eller havregrädde i. Surdegsbröd till, eller kanske en liten kaka eller skorpa.

Ute gillar jag soyacappucino, eller en mezzo med soya. Gärna slätt eller med en bit kandisocker tll. Alternativt en chokladbit.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2011-09-20 14:02
#2

I många år hade jag perculatorbryggare som jag älskade, den ger riktigt varmt och gott kaffe Glad När min far flyttade hit hade han med sig ett antal pressobryggare + en espressomaskin och kaffekvarn, så då fick perculatorn gå hädan. Nu dricker jag helst en liten kopp starkt kaffe tillagat i espressomaskinen. Till äter jag gärna ett äpple, eller en banan till vardags och någon enstaka gång en bit mörk choklad. Numera köper jag endast hela bönor och vanligen är det någon av Zoégas mörkare sorter.

Ute blir det oftast Caffe Mocca eller en Capuccino Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
2011-09-20 16:10
#3

Oftast när jag dricker kaffe är det hemma hos en god vän, vet inte vad hon gör men kaffet blir väldigt gott! Svart eller möjligen lite mjölk i.

Favoriten är dock en cappuccino med choklad-mint syrup från skolans cafeteria. 10:- för en kopp lyx!

Med vänliga hälsningar
Chess

MonisN
2011-09-20 18:54
#4

Jag älskar kaffe i alla former bara det är mjölk i någon form i. Latte, cappuccino, espresso (utan mjölk här) och vanlig svenskt bryggkaffe. Hemma blir det mest vanligt brygg, men fikar jag ute blir det oftast en stor latte eller cappuccino. En espresso efter maten är som en pralin. GOTTTungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Honestyisdead
2011-09-20 22:30
#5

Dricker mest pulverkaffe eftersom jag bara gör till mig själv. Min kaffekokare har ingen plats på diskbänken så den ligger i ett skåp vilker gör att det bli mer jobb att få fram den bara för att brygga en kopp.

Dricker med mjölk och sötningsmedel (och ja, jag vet att det inte är bra, men jag vill inte ha socker heller)

DesK
2011-09-25 19:07
#6

Hera du får önska dig en sån där flådig liten Nespressomaskin Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
dolfen
2011-09-25 19:15
#7

Har sista tiden börjat att värma en mugg med mjölk, sedan i med pulverkaffe, oboy och kanel.

Hmm. Är detta kaffe eller oboy-dryck med kaffe?

DesK
2011-09-25 19:26
#8

Dolfen det är ju gränsfall! Flört Vi får tillsätta en utredning! Tyst

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-09-25 22:34
#9

Jag skulle nog kalla det chokladkaffe, mycket inne och populärt just nu på alla dessa kaffebarer.. Flört

Kanel och kardemumma i kaffet är mycket gott! Då minskar behovet av bulle högst radikalt.Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[GunillaR]
2011-09-26 11:59
#10

Bryggt kaffe som inte är för beskt. Med varm vispad mjölk i, som kaffelatte ungefär, eller ovispad mjölk som café au lait.

Jag älskar latte!

Ibland önskar jag att jag hade en riktig lattemaskin Tungan ute

Jag dricker bara en kopp om dagen eftersom min mage inte vill ha för mycket kaffe, och då blir det på eftermiddagen. Men då är detta min stund som jag njuter av.

Har gärna en bit mörk choklad till, men det är ju inte så bra för kilona….

[Aquelegia]
2011-09-26 23:53
#11

Jag dricker oftast hälften kopp kaffe, hälften mjölk och 2 sockerbitar. Är de små 3st.Skäms

HELST dricker jag mitt kaffe på 2 sätt, ledighetskaffet : 1 tredjedel kaffe, 2 tredjedelar mjölk, isbitar, vispad grädde, någon matsked socker och chokladsås Cool Andra kaffevarianten favoriten på caféer är Latte med kokosmonin!

DesK
2011-09-27 18:03
#12

#11 Vad är kokosmonin? Skäms

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-09-27 20:21
#13

Jag gissar på kokossyrup av märket Monin?? har jag rätt? Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Aquelegia]
2011-09-27 22:21
#14

#13 Alldeles rätt och riktigt!

Krumas
2011-09-30 21:13
#15

Bryggkaffe, ofast ekologisk & rättvisemärkt. Dricker svart eller med en skvätt mjölk/ soyamjölk. Aldrig socker i Skrikandes

DesK
2011-10-01 10:54
#16

Kaffe ska visst vara hälsosamt också Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: