Annons:
Etikettbilder
Läst 3528 ggr
Sophey
9/12/11, 10:37 PM

Mitt gamla kylskåp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på mitt gamla kylskåp.
Ser ni någonting opassande? Flört

Medarbetare på matlust

Annons:
[Aquelegia]
9/12/11, 11:55 PM
#1

Nämen, sicken buse. Smart katt man måste hålla huvudet kallt Tungan ute

Sophey
9/13/11, 12:07 AM
#2

Jag har faktist ingenting att säga, bilden ar för gullig Skrattande

Jag minns för ett tag sedan att jag hörde ett dunkande så jag gick ut och kollade i soptunnan om illern fastnat igen, nepp ingenting där och det blir tyst men efter ett tag hör jag ett par dunkande igen men ingenting hittades. Kanske 2-3 minuter efter det ska jag börja fixa middagen och när jag öppnar kylen står illern där inne. Jag har en bild men vet inte var den ar Tungan ute

Medarbetare på matlust

[Tassy]
9/13/11, 1:12 AM
#3

hahahah Skrattande

[Theos]
9/13/11, 10:27 AM
#4

Haha, de där med illern hände för oss också nån gång i veckan när min lilla chippen levde - han la sig i salladsfacket för han trodde att han skulle hitta gurka Tungan ute dom e ju för jävla söta!

DesK
9/13/11, 11:11 AM
#5

Hum har ni inte missuppfattat lite vad man ska förvara i kylskåpet? FlörtOskyldigTyst

Todd hälsar att han är avis, han får minsann aldrig ligga i kylen! Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sophey
9/13/11, 11:33 AM
#6

4. Jo det där med salladsfacket - Illern lägger sig dår hela tiden helst på rygg och blottar hela magen som om det skulle vara en puff eller någonting och gurka - Jo pojkvännen undrade vart den nyköpta gurkan var den var spårlöst försvunnen! tills vi flyttade på soffan Skrattande

5. Todd då! Jag kan hälsa dig att min samojedtjej (kastrerad så få inte upp hoppet!) också är avundsjuk på katten men tur för henne var våran balkong som ett frysfack även på sommaren! Flört

Medarbetare på matlust

Annons:
Anterrabae
9/13/11, 8:26 PM
#7

Man kanske skulle skaffa iller Flört… Kan man ha dem ute, utan att de rymmer? (typ som katt) Jag har verkligen Noll koll!

har faktiskt av misstag stängt in katten i kylen! Förvånad Han smet in och jag stängde, blev misstänksam när kylen började jama. Vet faktiskt inte hur länge han satt där inne, men det måste varit ett tag. Han är en som snällt väntar på att dörren ska öppnas, och säger inte till i onödan.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
9/13/11, 9:07 PM
#8

#7 nja, det är sele som gäller på illerpiller Tungan ute

Men illrar som äter gurka? haha, trodde dom ville ha kött mest.

Anterrabae
9/13/11, 10:00 PM
#9

Ok, har ju katter som kommer och går som de vill, och jag gissar att illrarna skulle rymma då, vill ju att de ska få vara lösa inne i alla fall.  Och jag kan inte stänga inne katterna. Klurigt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
9/13/11, 10:17 PM
#10

Anterrabae, gör katterna som innekatter precis som mina katter Flört
Man kan ha illrar som frigående, typ som katter, det finns ett fåtal som faktiskt har det, men det är absolut ingenting att rekomendera då illern kommer med största sannolikhet aldrig att komma tillbaka igen eller bli ett lätt byte för andra djur om man bor vid skogen.

En iller ska bo fritt i huset, som en katt eller hund.

#8 Tassy, illrar är rena köttätare och ska inte ha grönsaker över huvudtaget men de flesta illrar uppskattar faktiskt gurka och melon och eftersom gurka är mestadels vatten är det även ett suveränt sätt att få i dom lite extra vatten under en varm sommardag eller bara som godis ibland. Flört

Medarbetare på matlust

Anterrabae
9/13/11, 10:47 PM
#11

Man gör inte snart 10-åriga utekatter till innekatter.. Flört De var innekatter när vi bodde i lägenhet, blev knepiga i skallen på grund av för liten värld (kissade i soffan, sängar och liknande). Var tvungen att släppa ut dem. Sen vi flyttade till hus på landet är det inte ens en fråga för diskussion. De älskar detta livet! Dessutom håller de muspopulationen i schack..

Tänkte att månsarna kunde få lite illerhjälp Flört. Hade en granne som hade ett gäng illrar när jag växte upp, hur mysigt som helst.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
9/14/11, 9:01 AM
#12

De kommer inte direkt att fånga möss längre om du köper iller - Inte ens grannarna här hos svärföräldrarna har möss längre efter att jag flyttade hit med min iller och innan vi kom hit var de invarderade av mössen (musarna). De flyr från den starka rovdjursdoften en iller har Obestämd

De är ju lite speciella djur som behöver en hel del från hela familjen och man behöver en hel del kunskap om dom. - Jag har till exempel en iller som är suverän på toalådan men trots det blir det olyckor utanför, men som tur är handlar det i mitt fall om en liten kringla vid dörren typ någong gång i månaden -  I vanliga fall behöver illerägare gå och skura bajs och kiss hela dagarna.

De har ju en del negativa och positiva sidor - Som illerägare säger, hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete Flört

Medarbetare på matlust

Anterrabae
9/14/11, 9:40 AM
#13

Det var lite det där med att skrämma iväg mössen jag var ute efter. Gillar nämligen inte mer eller mindre döda små pipande presenter från katterna. Tungan ute Även om jag vet att de kommer med dem av kärlek och lojalitet. Vill dela med flocken. (de gånger de inte vill dela, kommer de inte in med bytet, utan äter ute) Har ganska ofta fått en liten gnagare placerad vid mina fötter.

Innan det skulle bli tal om något illerskaffande skulle jag absolut läsa på och ta reda på vad de behöver och vad som krävs. Ger mig inte in i något ovetandes. Det handlar ju om levande varelser!  Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Sophey
9/14/11, 10:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Det låter suveränt men klart du ska ha en iller Flört Om du vill få bort mössen kan du ju alltid köpa illerbajs av någon annan illerägare och lägga ut lite här och var runt huset.

Jag har hört att en hel del hopplösa fall fått bukt på mössen på det viset.

Jag hittade en bild på min kyl - Förutom att fokuset ligger helt fel är bilden bara för gullig - Här kommer min iller Dexter som valp Glad

Medarbetare på matlust

DesK
9/14/11, 12:24 PM
#15

Sicken liten goding! Kyss Todd och Teddie skulle nog tyvärr smaka på en illervalp, så vi får tyvärr slå den drömmen ur hågen så länge de lever Obestämd

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sophey
9/14/11, 12:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Ja du, med Todds jaktinstinkt skulle jag inte ens våga chansa och med tanke på hur illrar är är det de som bestämmer när det kommer till hundar och katter skulle jag inte vilja se en iller ihop med en akita som inte ar van vid illrar. Obestämd

Samojeden hade svårt att acceptera illern till en början, det blev en hel del morr och buff från hennes sida och då är hon riktigt tjurskallig men trots det blev det illern som tog över kommandot hemma.

Fast blandisen och illern klickade direkt Skrattande

Medarbetare på matlust

Sophey
9/14/11, 12:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Katterna och illern tycker om varandra mycket också! Skrattande

Medarbetare på matlust

Sophey
9/14/11, 12:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Ett litet tips om man funderar på iller är att vänja sig vid stängda fönster - inklusive takfönster!!

Jag fick en hjärtinfarkt när jag inte hittade min grabb for ett tag sedan, han var absolut ingenstans i hela sovrummet men sen tittade jag upp mot takfönstret Flört

Medarbetare på matlust

Anterrabae
9/14/11, 6:31 PM
#19

Men hu så söt!!! Nu fick jag ju mer habegär! Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sophey
9/14/11, 9:28 PM
#20

Ja du, jag skulle bara vara akuthem i max en vecka åt honom - för ett år sedan - du förstår väl varför jag inte kunde lämna ifrån mig honom va Tungan ute

Medarbetare på matlust

Annons:
Upp till toppen
Annons: