Annons:
Etikettmatprat
Läst 2065 ggr
DesK
8/29/11, 2:59 PM

Hamstrar du?

Ja precis som rubriken lyder skulle jag vilja veta om du hamstrar matvaror och andra hushållsartiklar?

Jag medger att jag gör det Glad När det exempelvis är extrapris på burktomater, så köper jag alltid ett helt gäng. Likadant med vissa frysta varor, kött och  toapapper.

Hur gör ni?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Sophey
8/29/11, 7:39 PM
#1

Det beror på produkten. Ser jag ett oemotståndligt erbjudande på kött eller någonting annat som vi använder mycket av, ja men om det är någonting meningslöst som det bara är ett bra pris på, nej.

Medarbetare på matlust

[Tassy]
8/29/11, 8:08 PM
#2

Japp, jag hamstrar en hel del Tungan ute Har svårt att få en kombinerad kyl/frys att räcka till trots att jag är själv. Jag vill ha en hel kyl och en hel frys, minst! Skäms

[Tassy]
8/29/11, 8:09 PM
#3

använder förresten min städskrubb som skafferi, dammsugaren får bo i garderoben. Lite knäppt byggt detta kök Obestämd

DesK
8/29/11, 8:25 PM
#4

Tassy då är vi två! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Lorita
8/29/11, 8:40 PM
#5

Jag sätter mig på torsdagen och går igenom reklambladen för Maxi och Coop, sen ser jag var som är billigt och tar mig en funderare på var det är bäst att handla denna veckan och sen handlar jag för en vecka och betämmer matsedel efter vad om är billigt och bra.

För nästa vecka kommer nya erbjudanden Skrattande

Jag har lika långt till maxi som coop så bensinen blir den samma vad jag än väljer.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Honestyisdead
8/29/11, 10:54 PM
#6

Ja det gör jag. Köper stora förpackningar kött om det är extrapris, som jag sedan fryser in. Likadant med krossade tomater. Diskborstar har jag en hel del av Flört Och kryddor verkar omöjligt att inte köpa!

Annons:
Anterrabae
8/29/11, 10:56 PM
#7

Jag är en hamster av vidriga mått. Har svårt att få plats i skafferi och kyl samt frys. Försöker bestämma att inte handla nytt förrän det gamla är slut, det går mindre bra för det finns ju så mycket roligt som man vill ha.

Jag samlar även köksmaskiner och kokböcker..

Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
8/29/11, 10:58 PM
#8

Det är svårt att vänta tills varorna är slut, handlar för att det går ju ändå åt och det är NOG snart slut..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
8/30/11, 3:56 PM
#9

Köpte mig en lax på 3 kilo igår för det var 59:-/kilot glädjen var på topp, idag ska den stycka till kotletter, fileer och grytbitar. En liten laxcarpaccio skall det allt slinka ner ikväll med !

hus-musen
8/30/11, 6:10 PM
#10

Jag är nog en hamster, åtminstonde enligt min sambo! Jag kallar det sunt förnuft haha. Plus att jag hatar att handla, det är så tråkigt och synnerligen när det är något man inte kan skjuta på tills imorgon som tex toapapper och tvättmedel.

Kött köper jag gärna om det är prisvärt, tomatsås/puree, kokosmjölk och annat som används regelbundet. Blir ju inte slöseri eftersom det kommer garanterat att användas och det blir aldrig dåligt.

Qui dormit, non peccat

 


MaMaMade
8/30/11, 11:27 PM
#11

Jajamansan! Proteiner; rött kött, fågel, fisk, korv, en viss sorts tortellini som jag gillar - perfekt lunchmat om det inte blivit några rester. Tillåter ekonomin handlar jag dubbelt av mejerivaror; smör, grädde, crème fraiche fryser in eller lagar till mat av det o fryser in. Dyra saker som oliver, torkade tomater och dylikt.

Vi har 3 mil till närmaste ICA o Konsum, 5 mil till COOP Forum o 6 mil till MAXI. Så jag kollar in reklambladen på måndagkväll o så handlar jag den dag jag är i rätt samhälle /stan.

Lorita
8/31/11, 5:51 AM
#12

#11 vad härligt att höra att fler planerar efter reklambladen Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




MaMaMade
8/31/11, 7:23 AM
#13

Tja, fast egentligen är det nog handlarna som vinner på det i längden - påslaget är stort på det mesta o så handlar väl folk saker som de egentligen inte vill ha.

Annons:
Lorita
8/31/11, 7:48 AM
#14

#13 nej handlar saker jag inte vill ha det gör jag inte, då är nog lockpriser i affären mer förödande för inpulsköp.

När man har suttit med reklambladen och bestämt veckomatsedel och sen handlar (väl i affären jämför jag även lockpriset med liknade varor, för lägsta pris) jag är inte så mycket för inpulsköp.

Jag väljer inte heller något som jag inte normalt skulle köpa.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Anterrabae
8/31/11, 8:51 AM
#15

Kollar reklambladen, planerar till viss del utifrån dem, men med så mycket allergier och sånt så finns det inte alltid erbjudandemat att välja. Tungan ute Men jag brukar passa på med frukt och grönsaker, de som är veckans varor.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

pyromanen
9/3/11, 5:12 PM
#16

Har ett gammaldags skafferi på 8 kvadratmeter (tanten som bodde i vårat hus från 1920-talet till 1962 var kokerska och byggde om huset med tanke på att bli pensionat,därav det stora skafferiet), två stora frysboxar och en jordkällare…. då kan ni gissa resten av svaret Skäms.

Dessutom har vi 1,5 mil till närmaste mataffär, så vi kan inte bara "springa ner efter ett paket mjöl"

Martin
9/8/11, 2:38 PM
#17

Vi har köpt en hel frys som vi har i källaren, i köket har vi halv kyl/frys. Perfekt för lite större storköp och som extraförvaring till matlådor osv.

Hamstrar… ja, inte riktigt så men visst passar vi på när det är bra priser/erbjudanden.

mvh Martin

Itchy
9/9/11, 2:27 AM
#18

Ser jag att det är halva priset på typ kött så köper jag nästan alltid då jag tänker, "det kan jag ju frysa in & äta senare"

när jag väl kommer hem & ska ha in det i frysen så svär jag högt åt mej själv för att jag inte har någon plats i frysen och det slutar med att jag får tina lite grönsaker eller en limpa bröd för att få plats med den där köttbiten jag envist skulle ha Tungan ute

men om det är extrapris på konserver, nudlar eller färdiga soppor så hamstrar jag så mycket jag kan Skrattande

You can't spell Bitchy without Itchy

[aammE]
9/9/11, 3:50 PM
#19

Jag hamstrar också, framförallt kött… Har hur mycket kött som helst i frysen.

Upp till toppen
Annons: