Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 868 ggr
Sehvrin
2011-08-23 17:45

Skippa jätteräkan

Jätteräkan är en av de där sakerna som är jättedålig för miljön. Se på videon så får ni veta varför.

För er som har facebook så finns det en grupp där mot jätteräkorna:Anti scampi

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
DesK
2011-08-23 17:58
#1

Sehvrin tack för att du uppmärksammar detta! Det är bra att vi då och då påminner varandra om sånt här. Jag har faktiskt aldrig köpt jätteräkor, när jag vill ha skaldjur blir det oftast vanliga räkor, blåmusslor eller kräftor.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

SaraC
2011-08-24 21:37
#2

Jag äter inte räkor (eller skaldjur) alls. Fast det händer att sambon och husdjuren delar på något sådant ibland, så detta ska jag komma ihåg.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[GunillaR]
2011-08-25 12:37
#3

Jätteräkorna är dessutom inte alls så smakfulla som de vanliga räkorna, och det är ju också ett bra argument att inte köpa dem.

[Aquelegia]
2011-08-26 22:56
#4

Hum hört flera gånger att dessa räkor inte var bra, men aldrig tänkt på att ta reda på varför. Det är ju knappast nåt jag behöver i den vardagliga matlagningen och väldans enkelt för min del i alla fall att skippa Glad Inga mer jätteräkor här inte !

dolfen
2011-08-27 16:37
#5

Jag har aldrig ätit sådana. Tack vare #3 behöver jag inte längre fundera på hur de smakar. Glad

Upp till toppen
Annons: