Annons:
Etikettermatbrödsmörgåstårtorkaffebröd
Läst 3337 ggr
[Aquelegia]
8/16/11, 7:21 PM

Fint istället för grovt rågmjöl går det att rädda?

Gjorde första startsatsen så att säga och körde som förra gången med fint rågmjöl, efter jag hade blandat runt inser jag att det inte är samma recept som jag brukade göra Och att det endast skulle vara grovt rågmjöl förutom 3 deciliter vetemjöl i. Idag borde degen matas och bakas ut men jag vet inte hur jag skall göra för att få brödet att ändå bli bra.

Underlättar kanske om jag skriver att jag tillsatte 1 liter fint rågmjöl istället för grovt i startsatsen och detta skall alltså matas med 8 deciliter grovt rågmjöl och 3 deciliter vetemjöl.

Hur skall jag göra?

Annons:
DesK
8/16/11, 7:37 PM
#1

Fint och grovt rågmjöl går oftast bra att byta ut mot varnadra Glad Eventuellt kan det bli lite skillnad i jästid och brödets koncistens blir ju så klart annorlunda. En sak jag tycker verkar lite "konstigt" med det du skriver är mängden vetemjöl i förhållande till mängden rågmjöl. För övrigt vill jag tipsa om att vi också har ett forum om Matbröd här Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
8/16/11, 7:43 PM
#2

Skrev samma inlägg i matrbödforumet hittade det först efteråt hihi jag har letat oändligt efter rågbrödssurdeg trött på de bröden som är nästan mer vetemjöl det är inte surdeg för mig Glad Blev lite förvånad med först över vetemjölet men det är ju så jag ändå vill ha det - undra varför jag inte hittade receptet förut bara Glad Men tack för hjälpen då vet jag, bakar ut det med grovt ikväll dock Glad

Upp till toppen
Annons: