Färs & korv

Köttfärspaj

2011-07-24 09:07 #0 av: [WX5]

Jag tänkte göra köttfärspaj men behöver lite råd.

Istället för äggstanning tänkte jag ha en burk creme fraiche men vet inte riktigt hur jag skall göra med den. Några idéer?

MVH Emilia

Sajtvärd på Åland. Söker medarbetare, PM vid intresse.
Medarbetare på Kost, Öl och Social fobi.

Anmäl
2011-07-24 09:25 #1 av: DesK

Gör köttfärsröran som du brukar men krydda den eventuellt lite mer och blanda i creme fraichen, sleva upp allt i det förgräddade pajskalet, garnera med lite strimlade grönsaker och grädda den i ugnen Glad

Anmäl
2011-07-24 09:27 #2 av: [WX5]

Åh tackar.

MVH Emilia

Anmäl
2011-07-24 10:11 #3 av: Sophey

Ett annat vis är att täcka en form med tortillabröd och sedan sleva i köttfärsröran sen in i ugnen, eventuellt toppa med en god creme fraicheröra eller ost. Glad

Anmäl
2011-07-24 10:54 #4 av: [WX5]

Har inget tortillabröd hemma. Flört

MVH Emilia

Anmäl
2011-07-24 11:28 #5 av: DesK

Man kan också göra på engelskt vis - Lägg köttfärsröran i en form och bred potatismos över och sen in i ugnen Glad Potatismos kan blandas med creme fraiche det blir också gott.

Anmäl
2011-07-24 11:30 #6 av: [WX5]

Ja det kan man göra.

Pajen blev god som jag gjorde. Lite lös men det duger. Skrattande

MVH Emilia

Anmäl
2011-07-24 11:34 #7 av: DesK

Testa att vispa ned ett ägg i creme fraichen innan du blandar ned den i köttfärsröran nästa gång, det stabiliserar det hela lite grann. Bra att det blev lyckat i alla fall Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.