Annons:
Etiketterfiskskaldjur
Läst 2333 ggr
Tom-B
2011-07-14 23:29

Regnbåge i Rökpåse

På Fiske har en medlem frågat om bra/bästa/vad använder ni för tillbehör till fisk.

Det lär väl bero på vilken fisk det gäller, och hur den tillagas.

Men just nu har ju Nypotatisen (eller heter det Färskpotatis?) sin höjdpunkt.

Men har någon något trevligt tips?

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
DesK
2011-07-15 08:27
#1

Nypotatis är alltid gott, det beror nog på var i riket man bor vilket man säger, men jag använder båda orden Glad

Tzatziki är gott till rökt regnbåge och en hel del annan mat Glad

Att röka fisk i klotgrill blir mycket bra

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tom-B
2011-07-15 09:00
#2

Tack!

Jag förmedlar det. Med hänvisning till Matlust.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

DesK
2011-07-16 20:11
#3

Salsa Verde eller Guacamole kan nog också passa till rökt fisk. Jag har faktiskt aldrig sett rökpåsar så jag undrar var man får tag på dessa? Det måste ju vara ett utmärkt tips till alla som bor i lägenhet och varken kan röka i klotgrill eller hobbyrök Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
2011-07-22 17:28
#4

I samband med denna tråd, googlade jag runt lite om ämnet.

Har för mig att någon någonstans frågade vart man kan få tag på rökpåsar och att denne då fick svaret att de oftast finns att köpa i affärer som säljer fiske-utrustning.

I tråden jag länkat till (ovan) ligger en länk (i #6) där man ser olika sorters rökpåsar för olika ändamål. Vet inte om man kan beställa från detta importföretag eller om de kanske hänvisar till var deras produkter kan köpas.

Själv hade jag inte hört talas om rökpåsar innan. Men kan tänka mig att det kan passa om man ska ut och fiska. De tar ju väldigt lite utrymme i anspråk.

Upp till toppen
Annons: