Annons:
Etikettmatprat
Läst 2658 ggr
minesse
7/6/11, 1:33 PM

Mögel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag åt tortilliabröd idag, vi var 3 st som delade på 6 bröd och i 3 av bröden hittade vi 1-2 gröna fläckar. Jag åt upp mitt första bröd utan att kolla och är rädd att det kan ha varit mögel? isåfall, vad kan hända?:( bifogar en bild på en av "fläckarna". kan tillägga att paketen med bröd var oöppnad och utgångsdatumet är i september 2011…

Annons:
Mitralis
7/6/11, 2:04 PM
#1

Om man råkar äta mögligt bröd någon enstaka gång så tror jag inte att det gör så mycket. Det är nog mest den mentala äckelkänslan som kommer över en Skrattande



DesK
7/6/11, 4:56 PM
#2

Precis som Mitralis säger, så är det ingen fara om man råkar få i sig mögligt bröd en enstaka gång. Det där brödet borde du gå tillbaka till affären med, det har sannolikt gått hål på förpackningen och därför har det möglat.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

minesse
7/9/11, 10:39 AM
#3

Tack för svaren! jag lever ännuFlört

Emo
7/10/11, 5:21 PM
#4

Under kriget (andra världskriget med ransonering här) skar man alltid bort möglet och åt resten. Då visste man inte att det inte var hälsosamt att göra så. Konstigt nog överlevde vi och blev inte sjuka av det (vad vi vet). Glad

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: