Annons:
Etiketterfiskskaldjur
Läst 2623 ggr
Anterrabae
6/1/11, 8:10 PM

Kummel, med dill, lime och pepparrot.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår när jag skulle skaffa fiskrens och -skrov till katterna så föll jag för färsk-fisk-lukten. Jag kan tycka att det luktar så gott med all denna råa fisk och andra havsdjur. Jag kom hem med två kummelfiléer, en vit fisk med mild smak och fast kött.

Jag började med att Lägga upp fiskfileerna i en form, strö över finhackad dill, vitpeppar och lite glutenfri soya samt pressad lime, sen sätte på några små färskpotatisar på kokning,

Därefter så blandade jag 0,75 deciliter äggfri majonnäs med ungefär lika mycket havreyoghurt. Rörde ut 2-3 teskedar pepparrot och kryddade med vitpeppar, lite salt och finhackad dill. Lät såsen stå på bordet och goa till sig.

Smörstekte färska champinjoner lätt, så de blev nästan mjuka rakt igenom, men ändå hade kvar en kärna av fast och lite krispigt.

Därefter gjorde jag en blandsallad, med tomater, gurka, paprika och plocksallad samt rödlök. Kryddade den med örtsalt, svartpeppar, vittvinsvinäger och olivolja.

Sen när alla tillbehören var i stort sett klara hettade jag upp en stekpanna, hade i mycket smör som fick fräsa och tystna. Stekte fiskfileerna lätt, cirka 2-3 minuter på varje sida och lät dem vila innan servering.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
DesK
6/1/11, 10:07 PM
#1

Åh kummel var längesen jag åt, men det är så gott! Tack för påminnelsen och det fina receptet! {#emotions_dlg.smile}

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
6/13/11, 2:14 PM
#2

Vi gjorde denna rätt på fryst kummel igår, det var mycket gott! Till drack vi ett gott sydafrikanskt vitt vin Fleur du Cape  Tungan ute Torsk går ju såklart att laga till efter samma recept. Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
6/13/11, 10:30 PM
#3

Ja, all vit fisk funkar utmärkt.. men jag tror att gös och kummel tillhör mina favoriter i detta sammanhang.

åh, fleur du cape är gott!  Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

MonisN
6/15/11, 10:48 PM
#4

Åh kummel är sååå gott! Såg att det var bra pris på den nu så i morgon ska jag försöka köpa det. Din middag ser god utTungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Upp till toppen
Annons: