Annons:
Etiketterrådtips
Läst 2012 ggr
Emaljoh4
5/24/11, 9:58 AM

Bra frukost!?

Hejsan! Glad Det var ett tag sen allihop.

Nu kommer ännu en jobbig fråga från mig Flört

Jag vill veta vad jag ska äta till frukost så att jag inte är hungrig så snabbt och som ändå inte ger värsta mättnadskänslan. Äter jag ägg, så blir jag mätt, väldigt snabbt, men blir hungrig snabbt igen. Men jag kan inte äta mer just då för att jag är så mätt.

Havregrynsgröt hjälper inte! Blir hungrig när skolan börjar .

Så behöver tips!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Tezlan
5/24/11, 10:01 AM
#1

välling å en macka

Tezlan, Fifi och Dunder

DesK
5/24/11, 11:14 AM
#2

Hej! Glad Kul att se dig igen! Skrattande

Har du testat att käka keso blandad med tjock yoghurt och grönsaker eller frukt och kanske nån knäckemacka med mycket pålägg? Ingen jobbig fråga och jag förstår dig för jag hade liknande bekymmer när jag gick i skolan. Min yngsta dotter tar ofta en rätt stor bit pizza till frukost när vi har sån i frysen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Vosjes
5/24/11, 12:52 PM
#3

Jag hade liknande problem i skolan och jag har det fortfarande men jag mår bäst av att äta lite matigare mat på morgonen och någonting lättare på kvällen och det ser till att jag håller mig mätt.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

HannaM
5/24/11, 1:07 PM
#4

Brukar du stå dig längre när du äter typ lunch och middag? I så fall så tycker jag du ska äta mer likt dom måltiderna. Klarar du inte varm mat så kan du ju göra matigare mackor med tillexempel kalla köttbullar, kesoröror och liknande.

Emaljoh4
5/24/11, 1:43 PM
#5

#1 Har testat det redan.

#2 SKa försöka äta mycket pålägg, men det är svårt att hitta saker som är gott! Tungan ute

#3  Om jag äter matigare saker, så blir jag mätt SNABBT, men ändå hungrig igen.

#4 Bra fråga… Äter lunch vid 11, då är jag mätt i kanske 3 timmar beroende på hur mycket jag äter. Mne äter rätt mycket om jag klarar mig 3 timmar.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

DesK
5/25/11, 10:48 AM
#6

Jag tror att du får försöka ta med dig nåt mellanmål till skolan, så att du slipper gå hungrig, så gjorde jag under den perioden när jag var som mest hungrig.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[TrevorS]
5/25/11, 11:49 AM
#7

Stekta grönsaker gör susen, äter man råa så bryter inte kroppen ner stärkelsen så bra. Skrattande

Emaljoh4
5/25/11, 3:05 PM
#8

#6 Det finns fika att köpa här, mackor och dricka. Men det är först 09.30 och då är jag redan hungrig. Obestämd

#7 Älskar wokgrönsaker!!!! Skrattande Brukar steka i lite smör, muuuums!!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[TrevorS]
5/25/11, 11:28 PM
#9

Bröd är ju lite mer tillfällig bukfylla. Jag blir hungrig fort efter jag äter smörgås, samma om jag äter pasta.

Stekta eller kokta grönsaker håller jag mig länge på. Sedan är ju rårakor (om jag inte förväxlar, riven potatis man steker med kryddor) åt jag förr till frukost det höll jag mig tills det blev mat på eftermiddagen.Skrattande

Emaljoh4
5/26/11, 6:45 AM
#10

#9 jag försöker att inte äta bröd, det är bara bukfylla tycker jag , och är rädd för att bli tjock av bröd. Så äter helst hårdmackor.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Denna kommentar har tagits bort.
[Alenzi]
5/27/11, 10:04 AM
#12

Testa rejäla mackor på danskt rågbröd, det mättar längre tycker jag. Har nästan helt skippat ljust bröd numera.

HannaM
5/27/11, 10:06 AM
#13

Lite mer fett kanske? Prova bacon och äggröra eller något sånt?

Annons:
Emaljoh4
5/27/11, 6:54 PM
#14

Ska testa mig fram. Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

DesK
5/27/11, 7:13 PM
#15

Helt OT men vilken härlig Avatar du har just  nu Malin! Skrattande Testa dig fram så hittar du nog några olika bra frukostalternativ Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emaljoh4
5/27/11, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#15 TAck Dessi! Skrattande Tkr hon ser ut lite som Paris Hilton Flört Gjorde den här bilden förut:

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

DesK
5/27/11, 9:50 PM
#17

Malin Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

WinterPrince
6/1/11, 10:42 AM
#18

Jag kompletterade min frukost med solrosfrön. Dom ska det vara enkelomättade fetter i som bidrar till mättnadskänsla.

Emaljoh4
6/1/11, 10:46 AM
#19

#17 Visst är det likt!?!? OskyldigSkrattande

#18 Bra idè, nötter kanske kan vara något.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Upp till toppen
Annons: