Annons:
Etikettfågel
Läst 1920 ggr
Anterrabae
2011-05-17 22:51

Olivkyckling - recept

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1 kilo kycklingdelar (jag hade lårfiléer idag)
Smör eller ghee till stekning
2 vitlöksklyftor eller 1 gul lök
1/2 deciliter vitt vin eller 1 masked pressad citron + 2 matskedar vatten
1 1/2 matsked koncentrerad kycklingfond
1 tsk rosmarin
12-16 svarta oliver med kärnor
4 lagerblad
2 teskedar glutenfri soja (eller kinesisk enlilgt orginalrecept)
2 1/2 deciliter grädde av valfri sort, jag använde havregrädde, men vanlig visp-  eller matlagningsgrädde är det orginalreceptet använder.

Gör så här

Bryn kycklingdelarna i en stekpanna. Skala och hacka löken. Fräs löken i smör i en annan gryta eller traktörpanna. Tillsätt vin, kycklingfond, rosmarin, oliver, smulade lagerblad, soja och grädde. Lägg i kycklingdelarna och låt koka cirka 20 minuter i såsen. Servera med kokt pasta eller ris och lättkokta grönsaker.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Anterrabae
2011-05-17 22:52
#1

Jag skippade de lättkokta grönsakerna och hade tomatsallad med rödlök i stället. Det passade utmärkt det med Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Honestyisdead
2011-05-17 23:18
#2

Ska testa. Men jag kommer ha både vitlök och lök, samt lägga till paprika och färska tomater som får koka med Glad

DesK
2011-05-18 08:28
#3

Toppen med ett bra och lättgjort recept på kyckling Glad Det går säkert också bra att använda hel färsk kyckling och stycka upp i lagom bitar. Kyckling är bra mat som vi behöver många recept på, så stort tack! Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-05-18 10:13
#4

Désirée: Jo, hel kykling som styckats upp använde vi förra gången. Gick hur bra som helst!

Hera: låter gott med paprika och tomat i! Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: