Annons:
Etikettköksutrustning
Läst 3451 ggr
[lucke]
2011-05-15 17:26

Mjölkskummare till bra pris?

Jag skulle vilja köpa en mjölkskummare- en elektrisk/automatisk- men de är så galet dyra. Det är alltså inte en sån där liten visp jag menar, utan mer åt det här hållet: http://www.expert.se/product/product.aspx?id=5032965&WT.mc_id=FeedPR&utm_source=FeedPR&utm_medium=pt&utm_campaign=pr

Någon som kan tipsa om var jag kan köpa en för max 4-500 kr?

Annons:
DesK
2011-05-18 08:36
#1

Hum det verkar tyvärr vara svårt att här i Sverige hitta mjölkskummare till lägre pris Obestämd

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[lucke]
2011-05-18 14:32
#2

Jo, de är väldigt dyra tyvärr- jag har inte sett en automatisk under 500 kr- så nu håller jag på att vela fram och tillbaka om den är värd pengarna och jag kommer att använda den så mycket som jag hoppas…

Är det någon som har OBH Nordica´s variant och kan säga om den är bra? Det är den jag ev. kommer att köpa…

DesK
2011-05-18 16:38
#3

Lucke nu kanske jag lägger sten på börda, men vi blev med en espressomaskin inklusive mjölkskummare när min far flyttade hit. Denna har vi stor glädje av, jag dricker numera alltid kaffe som är nymalet och nybryggt i den maskinen. Dessa är ju inte billiga här i Sverige och man ska verkligen vara säker på att man kommer använda en sån maskin innan man skaffar den. Fast egentligen är det väl så med alla maskiner vi skaffar oss.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[lucke]
2011-05-18 16:43
#4

Jag funderade på att ev investera i en sån, då jag älskar kaffe och helst då cappuchino. Grejen är om jag har plats för den, samt hur tidskrävande det är att göra kaffe /cappuchino med en sån. Så den inte blir stående och jag gör snabbkaffe istället. Vill i så fall inte ha en sån med kapslar, bland annat för att det känns väldigt miljöovänligt. Ska fundera och spana vidare. Vad är det för modell ni har?

DesK
2011-05-18 17:01
#5

Den som vi har finns inte att köpa här vad jag vet. Du ser den i bilden i denna tråd och det är en sån som man lägger i vanligt nymalt kaffe, alltså inga kapslar. Jag håller med om att det verkar såväl miljöovänligt som dyrt att använda kapslar. Vi använder maskinen dagligen och den står framme på köksbänken, men om vi är många som ska dricka kaffe gör vi kaffe i pressobryggarna som också syns på bilden. Med vår maskin blir det max 2 små espressokoppar eller en större kopp kaffe. Kaffet blir avsevärt godare i denna maskin än i en vanlig kaffebryggare, tycker vi. Hur mycket plats maskinen tar syns kanske på bilden och tiden att laga kaffet är så klart längre än om du häller kokande vatten på snabbkaffe, men det är inte särskilt tidskrävande Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[lucke]
2011-05-18 17:08
#6

De är ju väldigt fina- särskilt de som ser 50-talsaktiga ut- och kanske får jag plats med en där min kaffebryggare nu står. Mina vänner dricker inte kaffe, och när familjen kommer får de isf dricka snabbkaffe… Är det jobbigt /krångligt att göra ren maskinen? Eller att skumma mjölken?

Annons:
DesK
2011-05-18 17:14
#7

Nej det är inte krångligt. Man tar bara loss den där hållaren som kaffet är i och diskar av de båda delarna. Det är alltså en hållare som man kan placera antingen en insats för en eller en instats för två koppar. Mjölkskummaren syns till höger i bild och är egentligen ett litet rör som går lätt att bara torka av. Sen får man ju diska vattenbehållaren då och då, men det måste man ju med en vanlig kaffebryggare också Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[lucke]
2011-05-18 17:17
#8

Ja, det tål att tänkas och räknas på. Får kolla upp var det kan finnas billiga maskiner. Vet du vilket/vilka märken som är bra?

DesK
2011-05-18 17:28
#9

Tyvärr vet jag inte det, men jag brukar hålla mig till något av de större kända märkena när jag köper maskiner - om inte annat är det lättare att få tag på reservdelar eller få hjälp med service om något problem med maskinen uppstår. Kolla runt lite på nätet vad du hittar för maskinener och försök att bilda dig en uppfattning om dem. Kanske finns det nån annan här som kan tipsa dig.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[lucke]
2011-05-18 17:34
#10

Kollar Pixmania nu- de är inte så fasligt dyra som jag trodde. Men dyrare än en mjölkskummare förståsTungan ute

[lucke]
2011-05-18 17:56
#11

DesK- kan jag använda mina egna muggar (brukar dricka kaffe i Muminmuggar- de är rätt breda) till maskinen, eller måste man ha särskilda espressokoppar?

DesK
2011-05-18 19:32
#12

Vi har flera olika muggar som vi använder, det är nog mer höjden på muggarna är bredden som avgör om de går att använda. Om du vill kan jag göra nån bild på maskinen när den är isärplockad och de muggar som vi brukar använda imorgon.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[lucke]
2011-05-18 19:43
#13

Vad bra- Muminmuggarna är låga. Ja gärna, det vore bra. Har blivit sugen på en maskin nu när jag kikat runt…

Annons:
Upp till toppen
Annons: