Annons:
Etiketternötviltgris
Läst 1450 ggr
Anterrabae
2011-04-07 15:21

DesK's Rostbiff

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

gjorde jag för ett par dagar sen. Lät den ligga i lagen i närmare tre dygn. Smakade idag, till frukost!

Min allergianpassning var i soyan, som byttes mot Kikkomans glutenfria.

Rostbiff och andra recept med kött på min blogg.

Tack för det receptet. Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Honestyisdead
2011-04-08 22:40
#1

Kan du inte skriva här inne vad du tyckte?

Anterrabae
2011-04-13 21:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jo visst Flört Jag bara glömde! Tanken var ju att det skulle varit med också.

Jag gjorde på ytterlår, det går bra om man skär tunnt. Personligen tyckte jag att 62 grader var lite väl genomstekt när allt var klart, med marinad och så. Nästa gång siktar jag på 55 grader, så har jag marginal när det stiger.

Det blev verkligen hur gott som helst, både som pålägg på bröd och bara som det är. Ihoprullat med smör är det ett alla tiders lchf-mellanmål! Glad

Jag kan varmt rekommendera detta recept till alla som gillar rostbiff, det är mycket billigare per kg, och man vet vad man får.

Tack DesK!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Honestyisdead
2011-04-13 22:09
#3

#2 Kull att läsa, nu bara måste ju jag testa också!

Anterrabae
2011-04-13 22:27
#4

Jag gör det! Och ju längre den får ligga i lagen desto mer smak får den. Jag hade min i 2-3 dygn!

Sen gjorde jag som DesK sa i en annan tråd (kommer inte ihåg vart jag läste det) skivade hela och frös in i lagom portionsburkar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Vosjes
2011-04-15 11:46
#5

Det låter (och ser) sjukt gott ut. Jag blir så hungrig att magen skriker på mig när jag läser receptet och tittar på bilderna.

Det receptet måste vi prova någon dag.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Anterrabae
2011-04-15 13:07
#6

Det är verkligen så sjukt gott som det låter och ser ut. Kmmer alltid ha sånt hemma i frysen numera Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
DesK
2011-04-20 11:59
#7

Här är en liten grundskiss för hur man gör marinaden:

Blanda 1 liter vatten med. 1-2 deciliter rött eller vitt vin, 1 deciliter soja, 1/2 deciliter salt, en grovskuren gul lök, 2-4 pressade vitlöksklyftor, timjan, dragon, persilja eller en örtkryddblandning, svartpeppar eller färsk finhackad chili och koka upp blandningen. Lägg sedan den färdigstekta steken i en tjock plastpåse och häll över marinaden och knyt igen påsen. När det är helt avssvalnat ställ in i kylen, för säkerhet skull lagg påsen i en bunke. Vänd sedan steken någon gång per dag. Kryddningen kan varieras på många sätt, det man bör tänka på är att marinaden ska ha rätt kraftig smak.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: