Annons:
Etikettmatprat
Läst 1053 ggr
[YlvaP]
3/18/11, 5:34 PM

Blodpudding

Är blodpudding skräpmat?

Annons:
giffan
3/18/11, 6:08 PM
#1

Det tycker inte jag… Det är mycket järn i och det är ju bra.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[YlvaP]
3/18/11, 6:10 PM
#2

åh vad bra att höra. Skrattande

giffan
3/18/11, 6:17 PM
#3

#2 Ät den gärna med riven vitkål som du blandar med lingonsylt.. Och stek bacon till.. mumsigt är det!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Anders 50
3/18/11, 6:17 PM
#4

Jag föredrar blodkorv, nästan samma, men i den finns lite andra små godsaker. Men det är sällan affärerna har den, finns mest blodpudding i diskarna numera tycker jag.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[YlvaP]
3/18/11, 6:23 PM
#5

#3 Vi äter den bara med lingonsylt. Rynkar på näsan Tycker det är så grisigt att steka bacon fast bacon är gott att äta. Barnen är inte så förtjusta i bacon heller. Vitkål glömmer jag alltid att köpa.

DesK
3/18/11, 6:45 PM
#6

Blodpudding är bra mat, men den behöver ett tillskott av c-vitamin, det är här vitkålssalladen kommer in som bra tillbehör, men självklart går det lika bra med exempelvis apelsinjuice

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[YlvaP]
3/18/11, 6:55 PM
#7

Jaså det visste jag inte. Skrattande

MaMaMade
3/18/11, 7:10 PM
#8

Kalcium hindrar upptaget av järn så drick inte mjölk till blodpudding. För egen del tycker jag att apelsinjuice inte är gott till men jag äter den med smör o hjortronsylt o så kan man ta en apelsin el ett glas juice till "efterrätt". Det är inte så mkt proteiner i puddingen men däremot en del kolhydradet, men ngn gång då o då så kan man ju stoppa i sig för järnets skull. Det är ju så gott!

[YlvaP]
3/18/11, 7:17 PM
#9

Oj det var en sak till jag inte visste. Skäms Vi dricker alltid mjölk till maten och även till blodpuddingen. Det skall jag tänka på till nästa gång. Skrattande

Upp till toppen
Annons: