Annons:
Etiketterrådtips
Läst 3322 ggr
giffan
3/16/11, 11:10 AM

Vaniljpulver

Någon som vet vart man kan köpa det?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
[ngupa]
3/16/11, 11:38 AM
#1

Jag hittar det på ICA där man finner vaniljsocker och vaniljstänger.

kittun1
3/16/11, 1:18 PM
#2

De större affärerna, som Maxi och Coop forum, brukar ha det. En liten burk i en brun låda. Gott!

Vosjes
3/16/11, 1:20 PM
#3

Jag köper vaniljpulver på ICA

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

giffan
3/16/11, 1:22 PM
#4

ska kolla på ica idag. Har alltid använt vaniljstång, men det e ju så knöligt att hålla på med…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[ngupa]
3/16/11, 6:45 PM
#5

¤4 ja det är enklare med detta pulver och det varar ju en stund också Skrattande

[mingdie]
3/16/11, 7:18 PM
#6

Ett bra sätt är att ta vaniljstången efter att man har använt den och lägga i en burk med florsocker. Då får man eget vaniljpulver. Det kommersiella vaniljpulvret smakar inte som riktig vanilj.

Annons:
DesK
3/16/11, 7:40 PM
#7

Tänk på att det är skillnad på vaniljsocker, vaniljpulver och vanillinsocker.

Mingdie bra tips för att få vaniljsocker Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[mingdie]
3/16/11, 7:49 PM
#8

Vi har tur som bor relativt nära Tahiti där man får dom finaste vaniljstängerna från. Vi köper med oss när vi är där uppe och då får man riktigt färska.

Sist jag var på Tahiti så åt jag en underbar fiskrätt med vaniljsås. Det var en sås med osötad vanilj i och det var fantastiskt gott. Man var lite undrande först men allt måste prövas och det var mums.

DesK
3/16/11, 7:55 PM
#9

Ja jag är avis på dig Mingdie Glad Det vaniljpulver vi pratar om här är helt osötat och säljs i pyttesmå burkar, så med tanke på hur gamla vaniljstänger kan vara när man köper dem här är det kanske många gånger bättre att köpa det osötade och oblandade vaniljpulvret här. Faktum är att osötad vanilj är gott just till fisk och till kokt kyckling tror jag också det kan passa.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[mingdie]
3/16/11, 8:13 PM
#10

Vanilj är en underbar krydda och det är så härligt när man är i tropikerna och känner doften från vaniljen i luften blandat med alla andra dofter.

Jag såg sist att dom sålde vaniljkoncentrat. Dom hade skrapat av vaniljen och gjort en paste av det. Men det kostade mycket per burk. En vanlig burk med 6 vaniljstänger som är cirka 2dm långa kostar ungefär 35kr.

giffan
3/16/11, 10:36 PM
#11

#10 När jag kollade på ica idag kostade EN vanlijstång 45 kr!! Det e ju galet mycket!!

Men jag hittade vaniljpulvret, va en så liten burk så jag har nog bara missat det i butiken hehe.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Vosjes
3/16/11, 10:49 PM
#12

Visste ni att vanilj kommer från orchidéer? för att vara mer specifik från vaniljorchidén och det finns massvis med olika sorters vanilj.

Vissa är söta, vissa är mer träaktiga i smaken beroende på vart dom odlas Flört

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[mingdie]
3/16/11, 10:59 PM
#13

45 kr för En vaniljstång. Det är ju vansinnigt.

Det är häftigt att gå runt bland dom orchider som man får vanilj från. Doften är underbar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: