Annons:
Etiketterförrättersmårättertillbehör
Läst 4504 ggr
krimskrams
2011-03-11 01:34

Tacos -nya tips

Finnes tips på hur man kan variera tacos?

Vi brukar äta både hårda och mjuka skal med olika former av grönsaker, röror och ost samt malet kött och kyckling!

Tips på till.exempel. goda röror eller ovanliga grönsaker som passar?

Annons:
Emaljoh4
2011-03-11 08:17
#1

Jag tycker det är gott att ha banan i. Glad bananbitar alltså

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

DesK
2011-03-11 08:35
#2

Istället för vanlig köttfärs kan man ta vegetarisk färs eller kycklingfärs, man kan också strimla kycklingfilé fint och steka den omsorgsfullt med goda kryddor. En god grönsak till är strimlad rättika som finns i butikerna från maj månad ungefär. I artikeln om röror kanske du också hittar någon ny favorit Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

HannaM
2011-03-11 11:01
#3

På tacobar serveras deras nachotallrik med rädisa. Gott.

ettlitetalias
2011-03-11 12:12
#4

Prova bönor istället för färs :)

Vosjes
2011-03-11 13:14
#5

Det är bara fantasin som stoppar dig när det gäller matlagning!

I tacos passar frukt väldigt bra om man tycker om en lite annorlunda smak och lite sötma annars kan du använda i princip alla grönsaker du hittar beroende på vad du tycker om och även olika sorters kött i olika former och kryddningar.
Såser och röror i miljoner fungerar ihop med tacos men det beror också på vad man tycker om då vissa människor tycker om ostsås /röror och andra vill ha sweet chilisås.

Jag själv tycker om finstrimlad fläskkarré lite starkt men passande kryddat med massvis av grönsaker och sedan guacamole ihoprullat i ett mjukt bröd.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

fridaas
2011-03-11 13:27
#6

Strimlat nötkött (lövbiff hade vi sist) är massa mumsigt istället för köttfärs har vi gjort några gånger och även strimlad fläskkarre.

Babyspenat och rucculasallat har vi ibland för att variera oss, minimajs istället för majskorn..

Som röror brukar vi blanda mini creme fraiche, fransk dressingmix och vitlök. Eller tzatziki i, fast då skippar vi tacosåsen..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
[YlvaP]
2011-03-11 13:45
#7

Det finns inga mjuka tacoskal. Flört Då heter det tortilla.

Det jag brukar ha i mina är köttfärs, ost, sallad, gurka (vanlig), paprika, rå lök, tacosås och gräddfil.

HannaM
2011-03-11 20:42
#8

Man kan ju också göra sånna rullar (burritos?) av tortillan fylls med färs, hälla över tomatsås ost och gratinera i ugnen. Äts med typ samma tillbehör som tacos. Eller ja.. Qesa…. vad dom nu heter. Ta två tortillabröd och lägg ost mellan, stek på båda sidor, skär upp i kvartar och ät tillsammans med tacotillbehör som färs och grönsaker och såser.

[Wera]
2011-03-12 15:07
#9

När vi gör "burritos" (av tortillabröd) steker vi ihop en röra av lite passerade tomater, kidneybönor, qournfärs (finns två varianter vi använder oss av, en av dom är "tacokryddade" och den andre är mer naturell) och kryddor. Sedan tar vi tortillabrödet, häver på ost och en klick av "såsen" sedan in i ugn. Det älskar till och med min lillebror och hans vänner (som är kräsna vad gäller bönor och annan mat).
Det brukar jag äta med tabascosås Glad Man kan ju häva i lite allt möjligt också, exempelvis paprika, majs med mera

jag brukar oftast äta tacos med tacoskal, väldigt sällan med tortillabröd (tycker inte det är lika gott). Banan kan vara gott att ha till tortillabröd dock Glad
Guacamole är riktigt gott till, särskilt till tacochips som är kryddsatta med ost. (Jag kör guacamole enbart med avocado, guacamolekrydda och citron - ibland även vitlök. Det vill säga jag kör utan gräddfil som vissa använder).
Vita bönor i tomatås (som finns att köpa på burk) har jag alltid till! Mums mums! Kidneybönor är gott, jag kör oftast utan ost, aldrig kört med ruccolasallad eller bladspenat men kan tänka mig att det kan vara riktigt gott. Varför inte lite ricottaost till? Glad

Upp till toppen
Annons: