Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2445 ggr
Staffan
2005-11-11 22:13

Visa leg på systemet

Idag på Systembolaget bad mannen i kassan mig att visa legitimation - snart 32 år efter jag första gången såg dagens ljus. Underbart, i synnerhet med tanke på att de gråa hårstråna inte längre går att räkna ens på båda händernas fingrar Glad

Mvh // Staffan

Annons:
Pia
2005-11-11 22:14
#1

*LOL* Tänk så lite det skall behövas för att man skall bli uppiggad Glad

Anne
2005-11-11 22:14
#2

Haha, grattis! Jag får visa leg typ jämt på Systembolaget i Nacka Forum, på andra ställen går det bättre. Och jag är 29. Fast jag blir inte så glad som du blev. Glad

Staffan
2005-11-11 22:48
#3

Det hela påminner mig om en historia en nära kompis som flyttat till Stockholm berättat. I den stad han växte upp gick ryktet att man kunde handla på bolaget i närbelägna Oxelösund utan leg. Av den anledningen tog han sig dit för att testa om det var möjligt. Supernervös väntade han på sin tur och när väl den kom så klev han fram till disken och beställde "en stor gin & tonic"

Skrattande

// staffan

Jessie
2005-11-11 22:53
#4

Visst blir man glad nuförtiden när man blir tillfrågade på leg. Jag minns när jag fyllde 20 (riktig) stolt och gick till systembolaget. Väl framme i kassan skrek killen att min leg var falsk och jag inte alls ser ut vara 20! Tur hade jag med mig min storebror och han intygade att jag fyllde 20 den dagen.

gejsa
2005-11-12 00:23
#5

Jo, jag minns också den dagen när jag skulle handla för första gången på systemet. Jag vågade aldrig pröva innan jag fyllde eftersom jag är så liten.

När jag sedan hade fyllt så ville jag ju handla. När jag skulle betala var jag jättespänd. Att: nu kommer det snart orden (har du legitimation?). Men nej, det kom aldrig. Expediten måste ha fattat att jag ville visa legget. Så jag sa, ska du inte fråga efter legg ens? Nej, det gör vi bara om vi är osäkra på kundens ålder, sa hon då. Fy, vad blåst jag blev. Jag som riktigt längtade efter att få visa det stolt som en tupp. Att jag FICK HANDLA PÅ SYSTEMET ÄNTLIGEN!

Carola

Linda
2005-11-12 00:51
#6

Grattis StaffanFlört

Visat legget har jag fått göra sedan fem år tillbax..hoppas på många år till

-Härligt att se underbar ung ut!

Ha det gott.

kram Linda

Annons:
ThomasH
2005-11-12 03:01
#7

Jag måste bara berätta en historia om leg och bolaget. När jag och en kamrat från Kungliga Tekniska Högskolan skulle gå och handla några pilsner till en disputationsfest, vi var båda runt de 25-30. Min kamrat hade inget leg med sig och blev nekad att handla. Glad i hågen så sa jag då att  jag köper åt dig också, jag var absolut över de 30, men vi blev båda nekade, jag var på väg att bli anmäld för att försöka langa till min kamrat, han som också var runt 30, men saknade leg.

Pia
2005-11-12 17:39
#8

Men så mycket roliga historier det blev av detta Glad

Själv har jag faktiskt aldrig handlat på Systemet - Bortsett från mitt relativt ringa intresse för alkoholhaltiga drycker, har det alltid varit någon annan som fixat hem dryckerna därifrån. Men behöver man en liten extra ego-boost kanske man skall bege sig dit GladFast man måste ju se till att välja rätt System så man inte blir snuvad på att få visa legget, Carola Glad

gejsa
2005-11-12 22:15
#9

"8" Ja, det var inte så roligt när jag verkligen ville visa det.

Men nu är det en rolig episod som jag gärna berättar om. Nu för tiden behöver inte jag heller gå till systemet. Har ju sådan "tur" så att min gubbe handlar det jag vill ha. OM jag vill ha något vilket inte är så ofta. Han är ju musiker och spelar på Finlandsbåtarna så han handlar hem därifrån. Ska dit förresten på måndag igen. Då blir man "musikeränka" i en hel vecka.

Carola

DesK
2011-10-26 10:22
#10

Vilken rolig gammal tråd Skrattande Tack de glada skratten ni gav mig Glad

Jag har fått visa leg 2 gånger i mitt liv på systemet, båda gångerna var i Gustavsbergs centrum och jag var närmare 40 Förvånad Första gången var min man med, så han intygade att jag hade åldern inne, andra gången hade jag blivit bestulen på min plånbok, så jag hade inget leg, men jag hade båda mina barn med mig och min gamle far, så expediten sa lite snäsigt att egentligen får man inte ens handla i föräldrars sällskap, men en annan expedit kände igen mig och intygade att jag hade åldern inne Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2011-10-26 14:08
#11

haha, jag behövde inte ens visa på dagen jag fick börja handla där Tungan ute

Anterrabae
2011-10-26 14:59
#12

Haha, fy vad roligt!

jag får i stort sätt alltid visa leg på systemet. Har alltid fått det, utom enstaka gånger. Det händer bara när jag har maken med mig (11 år äldre och ganska gråhårig) som jag slipper! Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2011-10-26 15:03
#13

En kompis till mig fick odla mustasch för att bli trodd gällande sin ålder. Han var över 35 och hade en dotter i tonåren, men de trodde honom inte på systemet. De tänkte snarare att hans dotter var flickvän eller kompis eller så. Han såg ut som 16-17 ända till han var närmare 40! Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Namiko
2011-10-26 18:32
#14

Jag måste alltid visa leg på systemet, inte så konstigt dock då jag fortfarande ser ut att vara 18-20. Har sett runt 3 år yngre ut än jag är sen mellanstadiet så jag är van att folk tar fel på min ålder.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

MonisN
2011-10-26 21:17
#15

Jag fick också visa leg i 30-årsåldern. Jag blev lika glad varje gång och tackade för komplimangen!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


fridaas
2011-10-26 21:49
#16

Jag är 22 och får visa ibland, är jag själv får jag oftast visa, men har jag dottern med mig (7månader) behöver jag inte göra det

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Honestyisdead
2011-10-26 21:53
#17

Jag är 27 och får 9 och ½ av gångerna visa legitimation.
Värst var väl när jag skulle lämna in en lott som hade 10kr vinst. Jag fick inte göra det eftersom jag inte hade leg med mig Flört Men det är väl härligt att man ser ut som 17 igen Glad

Upp till toppen
Annons: