Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1687 ggr
Linda
6/10/06, 11:23 PM

Vad har ni ätit idag?

Kommer aldrig på något att laga när det är varmt vill man bara att det ska gå lätt ju..

Vad jag har ätit idag: 1 macka!!, Morgon..2 mackor till lunch..

kycklingpesto pasta till middag med sallad, nu har jag vräkt i mig nötter och jordgubbssallad..Inge vidare mat kanske.

Vad har ni lagat?

Annons:
[slo]
6/10/06, 11:28 PM
#1

Yoghurt till frukost, macka till lunch, grillad ryggbiff och potatissallad till middag… Kvällsmat har det inte blivit någon än :)

Men plocka fram grillen Linda, det mesta går att slänga på en stund :)

Oskar
6/11/06, 1:30 AM
#2

Gravlaxmackor
Tårta
Köttfärspaj

Helt ok dag!

Oskar

Linda
6/11/06, 1:52 PM
#3

Tårta till lunch= härligt;)

[slo]
6/11/06, 2:02 PM
#4

Tårta till frukost idag Oskyldig
Och det lutar lite åt glass till lunch, hehe… Nyttiga söndagen :)

Oskar
6/11/06, 4:16 PM
#5

#3 Ha…ingen frukost så tårtan var fika. :)

Oskar

Kiara
6/11/06, 9:58 PM
#6

Pizza GeneradOskyldig

Annons:
Ida
6/11/06, 10:14 PM
#7

Jag fick pannkakor med blåbär och glass till frukost… Glad

Ikväll blir det tacos enligt önskemål.

/Ida

mandymoo
6/12/06, 11:02 AM
#8

Jag var lite lata igår och tog köpt pyttipanna kryddade lite extra med vitlök o curry o klippte ner resterna från purjolöken som var från dagen innan…..  men så länge barnen inte rynkar på åannan utan äter o säger att det var gott så *ler*

Linda
6/12/06, 4:34 PM
#9

Mmm i går käkade vi faktist hummer, det var faktist riktigt gott.

Terrierlina
6/12/06, 7:08 PM
#10

Jag har ätit sushi! Gott…

QazzaQY2K
6/12/06, 7:46 PM
#11

Choklad American Protein Pancakes med kokos i + lite lönhonung (ej sirap) + jordgubbar ;D

Kråkis
6/12/06, 11:53 PM
#12

frukt å yoghurt å mûsli X2, pastasallad…fantasilös, men det är ju gott…

Hirit
6/14/06, 2:39 PM
#13

Vad svårt det är med mat ibland,ibland vet man precis. Men just nu har fantasin sinat eller så är jag bara lat. När det är varmt ute vill man gärna göra något som är lättsamt och går fort. Ska kanske titta på Ica kurirens hemsida….. fast man kan givetvis få insperation här också,när jag har läst……

Jag brukar egentligen äta havregrynsgröt på morgonen,det står man sig länge på,(Gyllenhammars tycker jag är bäst)fast i morse blev det bara ett ägg,ett par fullkornsmackor,mjölk och kaffe. Sockerfri Godmorgonvälling tycker jag är gott också. Men nog innehåller den säkert någon ersättning för socker…..

Igår blev det stekta laxfileér och lite mager matlagningsgrädde som fick puttra med efter att laxen hade stekts på en stund.Potatis och rivna morötter. Idag får det väl bli köttfärslimpa med diverse tillbehör.  Vi brukar eljest grilla ofta på sommaren när vädret tillåter.

Nä nu är jag så hungrig så nu måste jag ha lite lunch,får se om det finns någon sparrisoppa i skafferiet……

Annons:
johan
6/14/06, 3:05 PM
#14

Vattenmelon till frukost och rostbiff och fransk potatissallad till lunch. Mumsigt.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Hirit
5/22/08, 6:44 PM
#15

I morse blev det havregrynsgröt med krossade klinfrö i. samt lite kaffe.Till lunch hade jag lite potatis och lax från igår. Idag blir det hemkokta Bruna Bönor med rimmat blogfläsk.

tezzie
5/22/08, 9:04 PM
#16

Rostade mackor med messmör och kaffe till frulle, hoppade över lunchen och åt en lasagne till middag =)

Nu är jag sugen på chokladpudding =)

*** Kärleken övervinner allt ***

fridaas
5/22/08, 11:38 PM
#17

Frukost blev blandat med lunch tacosrester blev det, sen mellanmålet blev nudlar med en massa parmesanost på, nu till middag får jag sushi.. inget nyttigt idag inte. MEn ska träna sen i natt iaf!! Kuddkrig med brottning!!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Honestyisdead
5/22/08, 11:43 PM
#18

Frukost bestod av stekta ägg.

Lunch: Grillade tysk korv och åt det tillsammans med colestaw sallad, stark senap och ketchup.

Middag; grillade kycklingklubbor och sallad

Zpookey
5/23/08, 1:26 AM
#19

Bräckt kassler men en alldeles utomordentligt supergod rödvins-sky….bästa jag ätit någonsin. Och detta var på lunchhaket som jag brukar äta lunch på och ingen fancy restaurang :)

Martin
5/23/08, 1:31 AM
#20

Har väl inte näringsmässigt varit en kanondag….

Frukost: 2 mackor, en med Mor Annas köttbullar och en med dansk salami.

Lunch: Big Mac & Co från restaurang Gyllene Måsen.

Kvällsmat: Två mackor med salami.

Inga mellanmål, ingenting annat idag, vilket är lite ovanligt.

mvh Martin

Annons:
Liss
5/23/08, 5:21 PM
#21

Frukost än så länge var ett glas Jorgubbs smootihe.

Lunch vet i tusan.. sen ska jag iväg och dansa vid kvart över sex. Och då blir de inte tid för mat^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
5/23/08, 10:10 PM
#22

Frukost var grekisk yoghurt.

Lunch; bakad potatis med stenbitsrim på Grafitti.

Kvällsmål räckmacka :)

Zpookey
5/24/08, 9:44 PM
#23

Frukost: 1 solrosbrödsmacka med skagenröra.

Lunch/kvällsmat: Räksallad

april4
5/25/08, 5:40 AM
#24

Lunch: kokt skinka med kokt potatis och legymsallad.Supergott och kändes som riktig sommarmat.

Middag: Stekt fläskkotlett med kokt potatis, tzaziki och grön sallad.

Upp till toppen
Annons: