Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1126 ggr
Sara
4/10/07, 9:58 PM

Vad gör ni när ni lagar mat?

Vad gör ni medans ni lagar mat? Alltså när maten puttrar och ni bara behöver röra ibland eller liknande.

Sara

Annons:
TacoBelle
4/10/07, 10:21 PM
#1

Sitter vid datorn *tråkig* Glad

Heda
4/10/07, 10:36 PM
#2

Samma här,sitter vid datorn å degar,eller viker tvätt eller något sånt tråkigt;D

[Asta]
4/11/07, 12:54 AM
#3

Beror på. Jag brukar diska undan och rensa bort efter hand. Annars kan det nog bli soffan dessvärre.

AnneN
4/11/07, 1:56 AM
#4

Sitter på iFokus och disskuterar

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mariabullen
4/11/07, 8:21 AM
#5

dricker ett glas vin :-)

clivia
4/11/07, 11:21 AM
#6

jag brukar lyssna på radio, gärna P1, och så stökar jag runt i köket. Kollar vad jag har i skåpen, kollar i kokböcker, torkar och gnor och diskar undan. Dukar. Tänker.

Annons:
app.syl
4/11/07, 11:31 AM
#7

Sitter vid datorn messt tror jag

Kokoskorven
4/11/07, 12:02 PM
#8

Jag brukar lyssna på en ljudbok, om jag är själv…..eller om resten av familjen sitter framför teven eller så….just nu är det Håkan Nesser senaste, minns inte vad den heter.

Sara
4/11/07, 1:34 PM
#9

Själv brukar jag diska eller städa undan i köket. Går jag för långt bort eller sätter mig framför datorn eller tvn brukar maten bli bränd…

Sara

Bellona
4/11/07, 2:52 PM
#10

jag lyssnar nästan alltid på musik när jag lagar mat, när jag gör något annat än att sitta framför tvn med för den delen. stackars sambon får aldrig lugn och ro ;)

Sandra76
4/11/07, 9:18 PM
#11

Spelar musik, eller så blir det datorn oftast….nu förtiden så blir det ju att aktivera lillkillen 9 månader…:)

Linda-sisterfood
4/12/07, 8:43 PM
#12

Diskar eller bloggar :-)

Erikalice
4/12/07, 10:46 PM
#13

Diskar undan och lyssnar på hög musik och dansar runt i köket =)

Annons:
Titti
4/14/07, 3:24 AM
#14

Dom få gångerna som jag får stå vid grytorna så står jag mest och rör i dom, eftersom det då blir stuvade makaroner, korvstroganoff, plättar eller något i den stilen.

Karln min brukar för det mesta laga maten, under tiden så sitter jag vid datorn eller handarbetar. Jag dukar fram och diskar.

zari
4/28/07, 3:07 AM
#15

Dukar och städar undan i köket så att det går snabbare att komma bort från köket efter maten.

Gentle
4/28/07, 5:15 PM
#16

När maten står på spisen och jag inte behöver röra om så mycket så brukar jag duka och göra i ordning salad och lite annat som skavara till maten.Om nu allt detta redan är gjort och maten fortfarande inte är färdig så blir det att kolla vad det är på tv oftast så sitter redan barnen framför tv så då brukar jag gå mellan köket och tv rummet tills maten är färdig.

Illan
4/30/07, 1:30 PM
#17

Dukar, hjälper barnen med toalettbesök/saker som ska öppnas eller stängas/medlar i konflikter, plockar i och ur diskmaskinen, plockar med tvätt, slänger i en tvättmaskin, hänger tvätt, städar undan leksaker, pratar i telefon, lagar något annat medan det första puttrar, bakar, fixar, donar och grejar.

Inte har jag tid att sitta och… sitta !?!

HannaAkutgruppen
5/8/07, 4:30 PM
#18

Gullar med djuren och pratar i min ständigt ringande telefon

Upp till toppen
Annons: