Annons:
Etikettermatbrödsmörgåstårtorkaffebröd
Läst 1964 ggr
isnornin
2007-05-20 11:40

Amerikanska muffins??

Är det någon som har ett bra recept på Amerikanska muffins? (Det ser så gott ut på film;)

MVH Isnornin

Annons:
Pia
2007-05-20 19:21
#1

T ex på Dagens muffin finns flera recept.

Jacob Grays bok Fluffins (muffins med extra topping) innehålelr också många bra recept, som man kan göra större eller mindre.

[Asta]
2007-05-21 01:08
#2

Tänkte också på Dagens muffins. Jag har ett recept på min sida också som blir riktigt smarriga muffins och som jag brukar baka när jag har kakvecka på jobbet.

Illan
2007-05-21 14:59
#3

Sök på "Flygledarmuffins" på Dagens muffin! I inledningen står de att de är som kladdig chokladkaka. Det är de inte alls. Däremot är de höga, fluffigt lätta och nybakta så är chokladbitarna smälta till ett härligt klet. Om man inte kan äta dem nybakta så rekommenderar jag att man ger dem en puff i micron i några sekunder före servering!

isnornin
2007-05-21 19:47
#4

tack för tipsen!!!

MVH Isnornin

Jessika
2007-05-23 15:22
#5

Jag önskar oxå ett bra recept på amerikanska muffins, när jag gör muffins blir de så "svampiga" inte alls sådär kompakta och härliga som amerikanska muffins man köper på cafe eller mc Donalds till exempel.

Nån som har några tips?? eller recept??

isnornin
2007-05-23 15:50
#6

Det finns ett fik i Norrköping som heter Muffins och Choklad kompaniet (har jag för mig) deras muffins är helt fantastiskt goda och enorma!!

MVH Isnornin

Annons:
Real
2007-05-26 17:35
#7

Jo fast har inte dom samma sorts muffins som världensbar.. tror dom får dom från samma ställe.. Och dom är riiiktigt maffiga och stora. Mums

feiner
2007-05-28 22:18
#8

Funderar på de stora muffins som finns på fiken. De ser ju smarriga ut men smakar oljigt med en bismak. Hur är det med dem man bakar själv, är de godare eller likställda med de på caf´e?

Pia
2007-05-28 22:21
#9

Jag tycker det är väldigt olika från fik till fik, ibland är de verkligen oljiga med bismak som du säger, feiner - då tror jag det handlar om taskiga råvaror och storköksbak s a s.

När man bakar själv så använder man förhoppningsvis bara bra råvaror och de blir jättegoda!:)

Upp till toppen
Annons: