Annons:
Etikettmatprat
Läst 2458 ggr
Katarina2
5/7/07, 1:05 AM

Jamie Oliver....

Jamie Oliver på kanal5

Är det någon som skrev upp recepten från Jamie Oliver i kväll?

Jag skulle vilja ha recepten på caesarsallad med kyckling och salladen med grillade persikor.

Någon??

Annons:
isnornin
5/7/07, 10:29 AM
#1

Tyvärrr, det såg smaskens ut, namm namm;)) (jag vill gärna också ha de recepten!)

MVH Isnornin

marwes
5/7/07, 2:52 PM
#2

De kanske finns på hemsidan?

marwes
5/7/07, 2:53 PM
#3

Nähä, det kunde man inte…

Anne
5/7/07, 3:14 PM
#4

Nej, tyvärr finns de inte på hemsidan, det sägs att recepten inte är helt färdigarbetade utan kommer i en kokbok till hösten…

isnornin
5/7/07, 3:55 PM
#5

Då får jag väl köpa den i höst då!!;))

MVH Isnornin

Honestyisdead
5/7/07, 4:22 PM
#6

Ja han är härlig han :)

Annons:
MiaP
5/7/07, 7:42 PM
#7

på kolhydrater iFokus har jag skrivit ner vad det var i dressingen där kan ni söka upp den

Oskyldig

Illan
5/7/07, 10:31 PM
#8

Jag skrev ner Caesarsalladen utifrån hur jag minns det. Inga mängder och så. Håll till godo!

Jamie Olivers Caesarsallad

Kycklingben
olivolja och rosmarin
bröd
sallad
pancetta eller bacon
2-3 ansjovisfiléer
½ vitlöksklyfta
1 msk creme fraiche
rikligt med finriven parmesanost
olivolja
citron
salt
peppar

Gnid in kycklingben med olivolja, rosmarin och salt. I en ugnsfast form, lägg bröd i botten och kycklingen ovanpå. Kör i ugn tills kycklingen är klar. Ta ut och lägg på ett par skivor pancetta alt bacon. In i ugnen igen tills köttet är knaprigt.

Stöt ansjovis och vitlök i en stor mortel tills det är en smet. I med en msk creme fraiche och typ 1 dl finriven parmesanost. Ett par msk olivolja och en msk citronsaft och lite peppar. Smaka av och salta vid behov.

Lägg upp salladen. Skrapa av köttet från kycklingbenen och skär det i slarviga bitar tillsammans med brödet (som blivit krutonger) och pancettan. Lägg på salladen. Häll på sparsamt med dressing. Salladen ska bara "dressas" - inte bada. Blanda runt. Lägg upp på fat och riv över lite tunna skivor parmesanost.

Katarina2
5/7/07, 11:25 PM
#9

Tusen tack Illan!!

Jag älskar Jamies mat…man blir så hungrig när man er honom laga mat….Tur man inte är gift med honom…då skulle jag rulla fram!!Flört

Upp till toppen
Annons: