Annons:
Etiketterförrättersmårättertillbehör
Läst 943 ggr
TacoBelle
2007-03-28 20:59

Svartpeppar

Svartpeppar är den krydda jag använder mig mest av i min matlagning. Det är så gott!

I vilken form använder du dig av svartpeppar?

Annons:
Martin
2007-03-28 23:35
#1

Inte en krydda jag använder "ofta", men mellanmalen har jag alltid hemma och den jag oftast använder.

mvh Martin

Anne
2007-03-28 23:59
#2

Jag har alltid grovmalen svartpeppar till hands. Och ibland maler jag direkt vid servering, det smakar mer, men är inte alltid så himla praktiskt.

Heda
2007-03-29 02:28
#3

vi har finmalen om jag inte mins fel:D…brukar ha svartpeppar i nästan allt vilket inte pojken är lika förtjust iRäcka ut tungan

Är uppväxt med en pappa som pepprade på rejält med svartpeppar på allt möjligt,så det sitter väl i..

isnornin
2007-03-29 10:08
#4

Grovmalen svartpeppar brukar vi ha i det mesta.

MVH Isnornin

Honestyisdead
2007-03-30 14:14
#5

Grovmalen är gott, men även peppar man malen i en kvarn är ju gott.

clivia
2007-03-30 15:18
#6

Jag använder bara svartpeppar från kvarn, men som Anne säger är det faktiskt opraktiskt ibland. Man är inte alltid torr och ren om händerna så då och då måste jag sanera kvarnen! Borde skaffa lite färdigmald för såna tillfällen.

Annons:
AnneN
2007-03-30 15:57
#7

Beror lite på vad jag ska göra förnått. Men oftast så är det finmalen som gäller och jag använder svartpeppar och andra kryddor till nästan all mat jag gör

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Bellona
2007-03-31 12:39
#8

älskar svartpeppar och använder det till det mesta och har alla varianterna hemma. fin och grovmalen använder jag tex i såser osv medan jag föredrar att mala själv om det ska användas till något där svartpepparn får ta en mer framträdande ton. tex på oxfile och annat nötkött, tonfisk, ungsrostade grönsaker, salladsdressing och rödvinssåser. föredrar den man maler själv, tycker det blir godast då.

Upp till toppen
Annons: