Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1176 ggr
Martin
2007-03-31 11:53

Middagstips till familjemiddag

Till en söndag då föräldrar och syster kommer på besök? Skall helst vara hyfsat nyttigt, och samtidigt energigivande då jag skall jobba natten.

Har funderat på något med kyckling, eller kanske något grillat (elgrill då jag bor i lägenhet). Kanske en gratäng av något slag, eller ugnsbakad lax eller något?

Har ni något kanonrecept som ni vill dela med er av - så hojta till. Skall in i middagstrådarna och titta lite också om jag kan hitta något kul där. Samt leta igenom "min" kycklingtråd, har för mig att där också var några kul receptförslag.

mvh Martin

Annons:
Martin
2007-04-02 18:54
#1

Det blev efter lite bollplankande med Anne (tack för tipsen) en "räkbomb" till förrätt. Rörde ihop mosade avocado, matlagningyoughurt och röd & svart rom, lade det i avocadoskalet och toppade med rejält med räkor, och garnerade med dill och citron.

Till huvudrätten stekte jag fläskfilémedaljonger, champinjoner, och paprika, och hällde sedan ner creme fraiche i det. Lite soja för färgens skull, och sedan lite habanero för "stinget".

Till kaffet efter maten serverades marängswiss.

Allt uppskattades så mycket så det blev ingen frysmiddag kvar till mig SkrikandesSkrattandeFörvånad

mvh Martin

Anne
2007-04-02 19:04
#2

Det lät ju kanongott! Glad Kul att det blev uppskattat. Fast synd på resterna, då Glad

Upp till toppen
Annons: