Annons:
Etikettmatprat
Läst 1255 ggr
Honestyisdead
3/12/07, 11:17 PM

Lök är bra för att....

Det är tydligen jätte nyttigt med lök! Minns inte riktigt för vad, men det var en massa områden.

Så försök få i er en lök om dagen, tillagad eller som den är till sallad och så vidareGlad

Annons:
clivia
3/13/07, 11:03 AM
#1

jag har just beställt en sån där tupperwarelökhackare så nu hoppas jag att det blir lite mer lök i mina grytor. Har hållit det till ett minimum för jag verkligen hatar att hacka lök *snörvel*. Men min sambo tål inte lök något vidare så några överdrivna mängder kan det inte bli fråga om.

Honestyisdead
3/13/07, 1:15 PM
#2

Ja dom är superduper bra. Så himla snabbt och lätt Glad

TacoBelle
3/13/07, 2:06 PM
#3

Jag läste någonstans att en av de kvinnor som blivit äldst i världen åt kokt lök varje dag i hela sitt liv.

kryddburken
3/13/07, 2:17 PM
#4

Lök är även bra att knapra på rå om man vaknar upp på morgonen och tappat rösten… (skrikit/sjungit sig fördärvad en helkväll ute)… *S*

Honestyisdead
3/13/07, 2:23 PM
#5

#4 Det visste jag inte Glad Fast jag tappar aldrig rösten Glad*peppar peppar*

ikna
3/14/07, 7:51 PM
#6

Vi har alltid ätit mycket lök i vår familj. Vi har det till allt: i grytor, röror, soppor, till kött, ugnsbakad, stekt, kokt, rå. Jag tror nog att vi äter var sin lök om dan.Glad Det är ju så himla gott! Mest blir det gul lök, men även röd lök, vitlök och purjolök.

Annons:
Honestyisdead
3/15/07, 11:52 AM
#7

Här blir det rödlök, silverlök och vitlök i mängderGlad

Loucar
8/28/09, 1:57 PM
#8

Lök innehåller krom, c-vitamin, fibrer, flavenoider men även 50 olika svavelhaltiga ämning som fungerar som antioxidanter och motverkar cancer, hjärt-kärlsjukdomar. Är även bra mot svamp och virus. Ökar utrensningsförmågan av olika gifter i levern.

Källa: DN

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Upp till toppen
Annons: