Annons:
Etikettmatprat
Läst 1053 ggr
reverse
4/9/07, 5:04 PM

Rispudding

Var det någon av er som såg programmet Hemma hos Jamie? Han skulle göra egen jordgubbssylt och rispudding och jag ville jättegärna få nedplitat hur han gjorde, för jag gillar hans sätt att tillaga mat. Men själv kunde jag inte se det när det sändes. Glad

 //Lina

Annons:
Mariabullen
4/9/07, 8:16 PM
#1

Jag såg det.

Sylten gjorde han på 2 kilo bär och 300 gram socker, tror jag. Sedan såg det ut som om han kokade vanlig risgrynsgröt, fast lite tunnare och med vaniljstång, om du inte brukar ha i det.

Uppläggning: Fat med krossade maränger. Häll över "gröten" och sylt ovanpå (i mitten) och sedan lite krossade maränger igen.

Tycker själv att en god ost och vin till dessert slår det med hästlängder Hemlis

Martin
4/10/07, 2:49 AM
#2

#1 Ost och vin är inte fel.

I övrigt gillar jag också Jamie som kock. Så "svåra" saker ser så enkelt och naturligt ut när han gör det, samt så brukar man alltid kunna snappa upp något kul tips när man ser hans program.

mvh Martin

Mariabullen
4/10/07, 11:43 AM
#3

#2 Håller med om det där, jag har nog bara sett "lite här och lite där" av en 3-4 program men brukar tänka "hans bok kanske man skulle köpa ändå!"

Jag gillar hans små klipp från trädgården än om de verkar vända sig till Londonbor som inte kan skilja mellan jord och vatten Flört

Upp till toppen
Annons: