Annons:
Etikettmatprat
Läst 3389 ggr
Honestyisdead
2007-06-18 17:26

Erfarenhet av viktväktarna?

Är det någon här inne som har gått ned i vikt med hjälp av viktväktarnas points system?

Annons:
jn84
2007-06-20 02:45
#1

Jag har! =)

Har varit med flera gånger, men motivationen har inte räckt hela vägen fram så nu är jag tillbaka på där jag startade =(

Ville du veta nåt, eller undrar du bara allmänt?

Mervi
2007-06-20 09:27
#2

Jag har också varit med många gånger men lyckades bara den första gången riktigt bra, sedan har det liksom inte funkat. Kostar bara massa pengar. Och det går inte att återgå till "vanlig" mathållning efter man tappat kilona för då går man upp igen.

Honestyisdead
2007-06-20 17:35
#3

Nej, jag har förstått att man måste hålla sig till deras mat sedan. Men jag tycker maten verkar god? Stämmer detta?

Och jag tänkte inte gå dit mer än en gång var tredje vecka tror jag. Eller inte alls. Bara så man kan köpa pointguiden.

Ingen som har lyckats hålla sin vikt?

jn84
2007-06-20 19:54
#4

Jag tror inte det är så svårt att hålla sin vikt när man väl nått målvikten. Jag kom bara aldrig så långt. Dessutom hamnade jag i sambofällan.. Oskyldig

När man har nått målvikten får man ju gå och väga sig gratis hos dem hela livet ut, så länge man inte går upp mer än två kilo.

Egentligen finns det inget som heter "deras mat". Det handlar ju bara om att hålla koll på vad man äter. Recepten de har är ju bara vanliga recept men pointsen är uträknade åt en så man slipper göra det själv.

Om du ska gå med så rekommenderar jag faktiskt att gå dit varje vecka och väga dig, för det är där motivationen kommer. Man blir verkligen sporrad av att stå på vågen inför någon annan och faktiskt ha gått ner i vikt. Och de hundralapparna man betalar tror jag man tjänar in på att äta mer planerat och ekonomiskt. Det gäller iallafall i det här hushållet. =)

Nore
2007-06-24 10:13
#5

   Var på viktväktarna en gång o blev uttittad som ensam kar, det var som vad gör du här i våran förening. Så aldrig mer viktväktarna.Generad

Perla
2007-06-24 10:39
#6

Jag har varit med i Viktväktarna och blev mycket väl omhändertagen och upplevde det som att man i princip kunde äta vad man ville bara man inte åt fler än de uträknade pointspoängen/dag om man ville gå ner i vikt. Sedan var det upp till var och en att bestämma om man ville äta enbart deras (underbart goda) nougatbars eller en varierad, näringrik kost.

Jag gick ner 10 kg då jag var med (trots att jag ibland valde nougatbars) och av dem har jag gått upp 3 på två år. Det är ändå lite för mycket för min längd för att jag ska må bra men jag känner mig inte heller tillräckligt motiverad att ta tag i det. Men när jag gör det så kan jag mycket väl tänka mig att väga in mig hos dem igen. Det kostar visserligen men den peppning och den entusiasm som jag mötte där var till stor hjälp för min egen motivation när det kändes motigt, så jag tyckte att det var värt pengarna.

Nore # 5
Vad trist att du hamnade i en sån grupp. Här finns det flera invägningskvällar/dagar att välja mellan så om du har möjlighet till det kanske det kan vara värt att prova en annan grupp?

Annons:
johan
2007-06-24 15:33
#7

Titta gärna in på Kost iFokus. :)

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Sara87
2008-01-22 11:56
#8

Min mamma är med i viktväktarna sen fler år tillbaka :) Hon gick ner 22 kg tror jag på ett år.

Upp till toppen
Annons: