Annons:
Etiketterdryckerövrigt
Läst 1161 ggr
Sara
5/5/07, 6:25 PM

Vattenfråga

Hur länge håller sig kranvatten fräscht i kylskåpet?

Är det skillnad om det är i plast eller glasflaska, med eller utan lock?

Sara

Annons:
marwes
5/5/07, 9:15 PM
#1

Tänker du rent mikrobiologiskt? I så fall beror det nog till stor del på var man bor, vart vattnet kommer ifrån och i fall man har en egen brunn. Men varför förvara det längre än några timmar i kyl? Tycker att vatten i kylen brukar ta smak av annat i kylen, inte gott.

Det borde iaf hålla längre om det är täckt med lock eftersom det hindrar att det kommer in föroreningar utifrån, från andra livsmedel.

preusvarg
8/24/07, 3:49 PM
#2

vatten i dunk slutet lock håller sig i flera veckor.

har landställe utan vatten så man får ta med. Men det smakar ju plast.. i kylen så kan det ju hålla sig ännu längre med som redan skrivet så tar det smak direkt. jag skulle nog förespråka vatten i glas behållare med tätslutande lock . men jag har druckit vatten som har varit i plastdunk ståendes utomhus i sol och skugga äldre än 2 veckor och jag sitter här och skriver i dag.. men lucktar det ruttet så vill du inte dricka det låvar jag. *L*

Honestyisdead
8/24/07, 3:58 PM
#3

Jag tycker glas behållare och lock. Men jag tar alltid färskt vatten var ny dag. Annars smakar det lite av allt i kylen, trots locket.

Och djuren man har ska ju alltid ha färskt vatten, lika så vi :)

preusvarg
8/24/07, 4:29 PM
#4

naturligtvis så ska man ha färskt vatten. men det går att dricka vatten som är förvarat en stund det var det jag menade. jag skulle inte komma på tanken att dricka gammalt vatten om jag hade tillgång till färskt. jag kanske ska tillägga att jag har egen brunn i dag och det smakar sååå mycket bättre än det komunala vatten som jag också har. *L* hunden föredrar det från den egna brunnen om man ställer fram två skålar.

Honestyisdead
8/24/07, 4:36 PM
#5

Har aldrig druckit från priat brunn :)

MaMaMade
8/24/07, 6:10 PM
#6

Jag har svårt att tom dricka vattnet inne i samhället numer, sedan jag flyttade hit till byn o då är samhällets vatten supergott i jämförelse m ex Stockholms. Här i byn tar vi vattnet från en kallkälla som rinner upp på en sandhed ngn km från byn…hur gott som helst. Enda tillsatsen är kalk från ett filter då byns blondiner blev rödhåriga. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: