Annons:
Etiketterfiskskaldjur
Läst 1098 ggr
rumpino
2007-06-16 22:47

God och enkel sommarrätt

Såg denna i nån broschyr/tidning eller liknande försökte memorera men den är nog inte helt exakt som det stod, god blev den i alla fall Gladkoka upp färskpotatis, när denna är klar stuva spenat (köpte färdig på påse, enklast) och blanda ihop detta (halverade potatisarna), salta och peppra. säkert godast och finast om man stuvar färsk spenat själv men det orkade inte jag.

Ta kallrökt lax, pressa över citron, lägg på lite kapris och dra några drag med svartpepparkvarnen.

Ät och njut!

Annons:
Pernilla
2007-06-20 18:50
#1

Mums! Det där kan man med fördel göra som en pastarätt istället för potatis - strimla lax, tina spenat, blanda med nykokt färsk pasta. Rikligt med citron och svartpeppar.

bubbelbubbel
2007-06-20 21:46
#2

Mums spenat åh så gott !

Gjorde nått en gång med pasta, spenat och färdig ostsås, och lax, men det var inte så gott som jag ville att det skulle vara, men utan ostsåsen hade det nog varit toppen.

jn84
2007-06-20 22:23
#3

#2 Så blir det nästan jämt för mig! Jag förväntar mig hur det ska smaka, men det är aldrig lika gott som jag föreställt mig! Så nu har jag slutat hoppas på min egen matlagning Flört

Mervi
2007-06-21 09:20
#4

Jag brukar ta frusen hackad spenat och smör och tina upp spenaten med smöret i en gryta. När det blivit varmt blandar jag philadelhiaost i den. Man väljer den smak man gillar. Det blir som stuvad spenat, jättegott till stekt laxfile till exempel. Den som äter pasta kan ha det till.

rumpino
2007-07-11 14:00
#5

Tackar för tipsen! Här kommer ett till:

Riccottaost, spenat + skinka, geggas ihop, kryddas med valfria kryddor. ta färska lasagneplattor, skär till och gör typ 'rullar' med geggan du gjort. lägg i form, häll över keldas tomatsoppa och in i ugnen.

gött  Glad

AnnaF
2007-07-11 17:09
#6

Så mycket gott. Här kommer en spenat variant till.

Stuva spenat och smaksätt stuvningen med massor av ost och vitlök, plocka sönder en grillad kyckling och varva kyckling, spenat/oststuvning med lasagneplattor i en ugnssäker form. avsluta med stuvning och lite extra riven ost.

En riktig höjdare tillsammans med en god sallad och gott bröd!

Annons:
rumpino
2007-07-16 15:44
#7

oj, det lät också gott!

Upp till toppen
Annons: