Annons:
Etiketterdryckerövrigt
Läst 1704 ggr
Real
5/26/07, 11:42 PM

Shake

Hur gör ni goda shakes? Milkshakes och så vidare?
Hade glass och hallon hemma så mixa ihop det och hade i lite mjölk. Men det vart inte alls som jag ville. Smaka typ smält glass med hallon helt enkelt. Glad

Hur gör ni?

Annons:
Honestyisdead
5/27/07, 7:24 PM
#1

Glass, mjölk, banan och hallon är mums Glad

Sara
5/27/07, 9:51 PM
#2

Youghurt är gott i.

Sara

HannaAkutgruppen
5/28/07, 12:44 PM
#3

Man får inte ha för lite glass. då blir det blaskigt och tråkigt. En liten skvätt vispgädde gör shaken krämigare.

Jag gillar alla sorters samksättningar. Blåbärsshake med blåbärsglass och blåbär och gott. Sen såklart banan. Jordgubbsshake är mums. Min chokladshake gör jag med chokladsås i.

Real
5/28/07, 5:20 PM
#4

Men hur mycket har ni av sakerna då? De är alltså bara mjölk, glass och någon sorts frukt? För min vart ju inte alls bra.

isnornin
5/28/07, 5:32 PM
#5

#4 Du kanske borde strunta i mjölken, det är så mycket vätska i bären.

MVH Isnornin

Bellona
5/28/07, 5:53 PM
#6

1-2 matskedar vispgrädde binder ihop det lite tycker jag så att det inte känns lika vattnigt. Testa att ha i mindre mjölk, börja med glass och smaksättning och späd sedan till önskad konsistens.

Annons:
HannaM
5/30/07, 9:02 PM
#7

banan gör det hela krämigt och härligt, det brukar jag ha i oavsett vilken annan frukt jag har

Liss
5/31/07, 6:11 PM
#8

Okej får prova mig fram helt enkelt Glad har bytt nick, så är fortfarande Real Glad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

clivia
6/1/07, 2:25 PM
#9

Cirka 2 deciliter mjölk, en banan och en klick lingonsylt tycker jag blir en god drink! Ibland lägger jag i någon matsked vetegroddar också.

[Anna-N]
6/6/07, 12:30 AM
#10

Mjölk, socker, glass och sylt samt lite grädde. Mixa med en stavmix = klart! Supergott! Räcka ut tungan

AndreasS
9/23/07, 1:59 AM
#11

Jag gör shake av vaniljglass, banan(alternativt bananlikör), en skvätt mjölk och rundar av det hela med fruktsoda. Kanongott svalkande och läskande.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

catha
9/24/07, 7:34 PM
#12

Om du vill ha en shake utan mjölkprodukter i så prova att ta banan, frusna hallon, eventuellt lite vaniljsocker och apelsinjuice så att du får den konsitens du vill ha. Det vill säga en liten skvätt blir mer som en sorbet och en rejäl så får du en shake.

ellinorpalmer
9/26/07, 10:54 PM
#13

Kakao, lite socker (kan uteslutas), 1 stor banan, mjölk och massor av vaniljglass! Mumsmilkshake! några jordgubbar i gör smaken extra god!

Annons:
Illan
9/26/07, 11:32 PM
#14

Fler mjölkfria alternativ?

__iE
9/30/07, 1:32 PM
#15

Har många olika "recept" på såna, mamma hittade flera när hon fick städmani över sina recept Flört men något som är gott är banan, oboy, glass, mjölk och några krossade isbitar. Skrattande Även gott o blanda i polkagrisar, kanske inte just i den med banan o oboy, men en vanlig, blir en fräsch o god smak då Glad

Wruss
9/30/07, 6:29 PM
#16

Vi kör en smoothievariant istället. Inte alls så sött och sliskigt. Lättyoughurt med vaniljsmak, banan, frusna jordgubbar eller blåbär eller hallon (eller en blandning) samt lite juice eller blåbärsdryck. Finns det kiwi hemma så är det också gott att ha i.

Upp till toppen
Annons: