Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 3254 ggr
LinneaK
2007-07-19 22:34

Hur mycket paj äter 50 personer?

Vi kommer att servera buffé på vårt bröllop och behöver hjälp med att bedöma hur många pajer vi ska göra. Vi kommer att ha tre olika sorters paj, förutom det kommer vi att ha potatissallad, grönsallad, bröd, småplock som  oliver och marinerad vitlök, kallskuret och en del röror.

Vi blir cirka 50 personer-hur många pajer tycker ni att vi ska göra? Vi funderar på totalt nio stycken, tre av varje sort. Är det mycket eller litet?

Annons:
Mandysan
2007-07-19 23:07
#1

Hur stora pajer har ni tänkt att göra?

LinneaK
2007-07-19 23:14
#2

Vi tänkte köra såna där engångs-aluminiumformar. Vet inte diameterna på dom riktigt.

Mandysan
2007-07-19 23:21
#3

#2 Okej, jag tror att det blir lagom med 9-12 stycken om det är såna formar jag tror att det är Skrattande

Det är ju bättre att göra för mycket än för lite.

Anne-Lie
2007-07-19 23:47
#4

Jag tycker det verkar lite men jag är alltid rädd för att maten inte ska räcka. Finns det olika sorters paj tar ju de flesta säkert en bit av varje för att prova. Är en sort populärare än de andra så går den åt mest och kanske tar slut innan alla har tagit. Aluminiumformarna är dessutom mindre än de flesta vanliga pajformar. Jag hade gjort 20-25 och fryst in det som blir över.

Anne
2007-07-20 02:02
#5

Håller med Anne-Lie - problemet är att folk äter mer om det finns fler sorter. Jag skulle nog skära ner det till två sorter och göra fem av varje.

LinneaK
2007-07-20 09:48
#6

Javisst är det bättre om det blir över än om det blir för mycket. Pajerna kommer att vara frysta innan, så jag vill inte frysa dom igen om det blir några över. Några kan man ju ge bort, men jag vill inte stå där med 10 pajer över om det går att undvika.

Ni har en poäng med att folk äter mer om det finns fler sorter.  Så om vi drar ner det till två sorter, räcker det med tio då?

Annons:
Charmaine
2007-07-20 22:02
#7

Sen beror det ju även på vad man har att ta till, ju mer sånt så går det åt mindre av pajen.

Jag skulle göra som #5

Martin
2007-07-21 17:42
#8

Det är alltid bättre med för mycket än för lite, och skulle det bli lite över går det ju att ha i kylen till dagen efter - samt kanske ge bort några? Men sedan skall man ju inte ta i i överkant heller (vilket många ofta gör).

Beror väl också som någon sade vad ni har till, kallskuret skrev du och har ni flera alternativ samt mycket av det så kanske det räcker med 10-12 pajer (borde det göra).

Nu blev jag hungrig Skrattande

mvh /Martin som skall på Bröllopsfest med Buffé i Turning Torso ikväll. Glad

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: