Annons:
Etikettmatprat
Läst 4580 ggr
Scrog
2007-05-09 23:40

Sydafrikansk mat

Vi funderar på att bjuda på sydafrikansk mat när vi skall ha en lite midag på lördag. Tyvärr har vi haft svårt att hitta bra recept. Det vi har hittat hittills är fiskfärsbiffar. Är det någon här som har några andra bra tips, eller har något tips på vad som kan passa att servera till de där biffarna?

 /Scrog

Annons:
clivia
2007-05-10 15:46
#1

Kolla in den här bloggen, Cook Sister! Det är en sydafrikansk tjej boende i London som driver den och hon brukar ha väldigt mycket sydafrikanska recept. Kul skrivet också!

Pia
2007-05-10 20:12
#2

Jag upplevde sydafrikansk mat som ganska fantasilös och kryddfattig, generellt. Men med lysande undantag:) Och efterrätterna var kanon!

Sötpotatis kan ge härliga oväntade smakupplevelser, att använda kanel i potatismos t ex *wow*. Och ja grillad fisk i olika varianter.

Här en annan tjej som lagar mat i Sydafrika Food & Family

Aelsklinn
2007-05-10 23:56
#3

Okra är väl en typisk sydafrikans grönsak? Eller är det mest i nordafrika? Hemskt gott är det i alla fall!

Illan
2007-05-12 10:45
#4

Hade inte Buffé ett temanummer med sydafrikansk mat? Kolla på ica.se. Jag slänger Buffé efterhand så jag har tyvärr inte numret kvar.

Pia
2007-05-12 21:13
#5

Malva-pudding är ju en given efterrätt ialla fall eller Koeksuster, tyvärr har jag inget recept men det hittar du säkert på t ex bloggarna ovan.

Illan
2007-05-13 16:11
#6

Arla hade en broschyr med sydafrikanskt. Se www.arla.se och klicka dig vidare till Start / Aktuellt / Arla shop / ARLA Köket receptbroschyrer

Annons:
Scrog
2007-05-14 13:41
#7

Tack för alla tips!

Nu blev det inte Sydafrikanskt den här gången, men det kommer säkert att bli vid ett senare tillfälle och då kommer jag att kolla upp era tips igen.

/Scrog

Upp till toppen
Annons: