Annons:
Etikettermjölmatgrynris
Läst 1652 ggr
TacoBelle
2007-06-09 21:36

Makaronpizza

Snabbt och supergott! Barnen gillar det. Det är gott både varmt och kallt så det är perfekt utflyktsmat.

Makaronpizza

Ingridienser

-5 deciliter snabbmakaroner (mängd beror på hur stor plåt man använder, man ska täcka plåten med ett tunt lager)

-1 deciliter riven ost

-2-3 deciliter quornfärs (eller skinka, tonfisk, bacon, köttfärs eller vad man nu tycker är gott)

-Purjolök, svamp, paprika (eller vad som helst man har hemma och gillar)

-Tomater i skivor

-Ananasringar

-2 deciliter riven ost

Äggstanning:
-3 ägg
-1 liter mjölk
-1 1/2 tesked salt
-1 kryddmått svartpeppar
-1-2 tesked pizzakrydda eller oregano

Gör så här:

Sätt ugnen på 225 C.
Lägg makaronerna i en smord långpanna. Strö över ost, färs, purjolök och grönsaker.
Vispa samman ägg, mjölk, salt och kryddor och häll äggstanningen över makaronerna. In med makaronerna mitt i ugnen i 15 minuter.

Ta sedan ut pannan och lägg på tomat- och ananasskivorna, strö över den rivna osten.
Grädda i 15 minuter tills osten fått fin färg.
Servera med en sallad.

Annons:
Anne
2007-06-10 00:15
#1

Spännande! Lite som en tunn makaronipudding, nästan. Måste prova vid tillfälle Glad

TacoBelle
2007-06-10 03:02
#2

Det är verkligen jättegott och lätt när man har ont om tid, eller hellre sitter ute och njuter av det sköna vädret.

Men kom bara ihåg att makaronerna ska vara okokta när man lägger dom i pannan. Glad

Martin
2007-06-15 03:26
#3

Bra med tillägget om okokta makaroner, för det hade jag inte förstått Skrattande Kommer att testas!

mvh Martin

Pia
2007-06-15 11:18
#4

Smaskigt det låter!

[Asta]
2007-06-15 13:17
#5

Funkar det med typ idealmakaroner om man inte gillar snabbmakaroner?

TacoBelle
2007-06-15 23:50
#6

#5 Jag tror det. Bara dom inte är för stora så dom inte hinner bli genomkokta, man lägger ju som sagt makaronerna i plåten när dom är okokta.

Annons:
Upp till toppen
Annons: