Annons:
Etikettmatprat
Läst 846 ggr
MaMaMade
7/30/07, 10:47 AM

Rapport från bröllopsmiddag

Godmorgon allahopa! Kom åter från bröllopsfirande igår em men var för trött för att tänka på datorn då. ;)

Middagen blev som följande:

Gravlaxtartar på toast (orostad)  salladsbädd. Det skulle vara ngn slags senapshonung sås till men…såg bara några droppar på kanten. Citronklyfta samt en msk hjortronsylt.

Oxfilémedaljong på spegel av madeirasås o potatisgratäng.

Klassisk bröllopstårta, typ prinsess, vit med stora röda rosor på.

 Utlåtande: jag avskyr gravlax men de som gillar de sa att det var gott. Hade varit bättre m rostad toast men det är kanske svårt att hålla frasigt när man ska servera 60 pers. Oxfilén var genomstekt o torr…smakade inte ett vitten. Samma sak m såsen vilket gjorde att jag inte klarade av att äta allt kött. Gratängen var krämig o fin, lite vitlök i o den hade fått högsta betyg av mig. Tårtan var fin men väldigt traditionell i flera våningar, mkt god iaf.

Brudparet var lite besvikna på de få valmöjligeter de hade o jag är jättebesviken…jag vet att kocken där kan så mkt bättre.

Det vita vinet gick att dricka men var ingen höjdare, ingen smak. Det röda var ett La Mancha, strävt o det gick direkt upp i mina bihålor. Hade behövt ngt fruktigare för att skölja ner den torra filén. :(

Annons:
preusvarg
7/30/07, 11:12 AM
#1

trisst när det blir så där. ox filé är ju annars ganska svårt att misslyckas med ju. fast man får väl se det så här att ni var väl ändå där för deras skull och inte för maten?

MaMaMade
7/30/07, 2:05 PM
#2

Visst är det så Vargis, visst är det så!

Dock blev jag besviken för deras skull. Själv hade det varit trevligt m en go´middag då alla andra gäster var i deras ålder, dvs 10 år yngre o så äldre släkt men det blir ju som man gör det. Gick isäng ganska tidigt då det blev lite för discobetonat för min smak…vill hålla i karlarna jag! ;)

Upp till toppen
Annons: