Annons:
Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 9712 ggr
isnornin
8/14/07, 12:30 PM

Glasstillbehör!

Jag älskar glass! Ville bara ge ett tips på tillbehör till glassen, många gillar vanligt strössel, det är inget fel med det  Glad Men krossade chokladdoppade kaffebönor på vaniljglass mums!

Vad gillar ni till glass?

MVH Isnornin

Annons:
Anne
8/14/07, 1:05 PM
#1

Mums, det lät jättegott Glad

[Asta]
8/14/07, 1:21 PM
#2

Kolasås. Eftersom jag är galen i kolasås.

Sedan gillar jag det där chokladpulvret man doppar mjukglass i Danmark. Fast det är förmodligen på grund av alla trevliga minnen av Köpenhamn från barndomen.

preusvarg
8/14/07, 3:09 PM
#3

Frukt till vaniljglass. honungsmelon krispiga vindruvor. "svåra att hitta" lite avlånga och kärnfria. mango. naturligtvis kan man ha vad frukt man vill, men försök att låta bli frukt typ banan då den är för söt i sig.

Blanda detta till en fruktsallad ha i lite mynta. smält sedan lite vit choklad och blanda i en aning grädde så den får en tjock konsistens men ändå är flytande.

Lägg ett par tre kulor vaniljglass i botten fyll på skålen med fruktsalladen toppa av med chokladsåsen som skall vara varm. servera genast. Mums!

Ett annat är grilla en banan med choklad i mitten i folie så den blir svart i skalet . Fläk upp bananen skopa på två kulor vaniljglass. servera direkt, också gott.

En god variant och enkel är en kula vaniljglass häll på en 2 centiliter Bailys servera till kaffet. nam nam.

madde91
8/14/07, 3:35 PM
#4

Jag gillar mest att äta bara glass, inget mer Skrattande

[Anna-N]
8/14/07, 7:20 PM
#5

Banana split = grädde, bananer, maränger och chokladsås är ju en favorit Glad

april4
8/14/07, 10:39 PM
#6

Chokladdoppade jordgubbar till äkta vaniljglass. Bara gott.

Annons:
paronskrutten
8/15/07, 6:49 AM
#7

Kolasås/jordgubbar/hallon vill jag ha

Helena

MaMaMade
8/15/07, 11:45 AM
#8

Det blir nog kolasås! Fast för närvarande har jag snöat in totalt på Mövenpicks vaniljglass med valnötter och lönnsirap.

Anne
8/15/07, 11:54 AM
#9

MaMaMade - den är inte dum! Det finns faktiskt en variant på Lidl som är rätt bra den med, och klart billigare Glad

MaMaMade
8/15/07, 12:24 PM
#10

Lidl har inte etablerat sig i Umeå än, men det är visst på G. Får "tjå" mig ett slag   Glad

Sessan1
8/16/07, 1:34 AM
#11

Lidl som är dålig butik Rynkar på näsan Rynkar på näsan Gillar inte den alls!

preusvarg
8/16/07, 9:51 AM
#12

Jag håller med #11 med ett par undantag. Glassen och påläggskorven.

isnornin
8/16/07, 12:31 PM
#13

Jag hade glömt marängsviss eller vad det heter, mums..

Vaniljvisp istället för grädde!

MVH Isnornin

Annons:
Kokoskorven
8/16/07, 12:34 PM
#14

Röda vinbär och vaniljglass….enkelt och gott.

jn84
8/16/07, 6:41 PM
#15

I brist på annat brukar jag hälla massor med Oboy-pulver på min vaniljglass. Det är väldigt gott! =D

Men favorit är nog ändå varm chokladsås och grädde. Mums!

Upp till toppen
Annons: