Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 915 ggr
Anne
8/23/07, 11:25 AM

Anonyma Klubben

Väldigt OT - men har ni läst? Visst verkar det lite charmigt? Pinglandet är kanske lite överkurs, men resten tycker jag är trevligt.

Annons:
preusvarg
8/23/07, 12:40 PM
#1

lite kul men jag håller med om att pinglandet känns dumt på nått sätt. att köpa en lott till någon som man inte känner verkar ju kul tycker jag. teoretiskt så kan ju den personen bli mångmiljonär *L*

eventkocken
8/23/07, 2:47 PM
#2

Underbart…det ÄR verkligen det lilla som gör skillnaden.

Att kommunledningen i Kalmar köper pinglor till ALLA sina anställda tycker jag iofs var "fånigt" även om de säkert menade väl…som med allt annat unikt blir "massproduktion" en försämring. För att inte tala om det "öronbedövande" (vilket bra ord…hör det tillräckligt ofta och du blir bedövad…) pinglande som måste utbryta vid ex personalfester =)

Skulle gärna vilja att någon kom och "pinglade" för mig någon gång då och då! =) Jag gjorde (ännu en gång) en SUPERGOD (kanske inte vad de menar med att göra gott…) kantarellmacka igår. Gissa om jag blivit glad om mina underbara söner slitit upp varsin pingla då!

bubbelbubbel
8/23/07, 7:22 PM
#3

åh ! så sött ! :D

TacoBelle
8/23/07, 10:33 PM
#4

Det är fint men ingen ny idé. Finns en film som heter Pay It Forward från 2000 som handlar om en liten pojken med den idén.

http://www.imdb.com/title/tt0223897/

Anne
8/24/07, 9:13 AM
#5

Jodå - och jag vet att många har gjort sånt här tidigare också, men det kan ändå vara trevligt att sprida idén lite mer. I amerikanska drive-throughs är det faktiskt hyfsat vanligt att en del betalar även för bilen som kommer efter, osv. Fast just begreppet Anonyma Klubben var nytt för mig.

Martin
8/24/07, 1:51 PM
#6

Jag vill inte påstå att jag är med i anonyma klubben, men försöker göra något för vänner och även okända när jag kan. Dock aldrig när det "förväntas", det skall vara för att jag känner för det och för att jag tycker de är värda det.

Det är sådant jag själv blir glad av. T.ex. har vi i princip slutat att ge varandra inom familjen presenter på födelsedagen. Istället bjuder födelsedagsbarnet hem övriga familjen på middag, eller bjuder ut på restaurang. Istället så ger man något vid andra tillfällen på året när man tycker att den personen behöver lite uppmuntran.

Vi har på jobbet haft lite otur med schemana och jobbat två julaftnar i rad. Då kom enhetschefen med lite mat första året till oss, och vi visste ju att vi skulle få mat men trodde vi skulle få köra och hämta själv. Att enhetschefen dock personligt kom och lämna det (innan han förvisso skulle fira jul med familjen) var en överraskning som för oss visade att han bryr sig om oss som måste hålla  koll på stan när de flesta andra firar jul. En oväntad och uppskattad gest.

Det är det lilla som gör det. Det borde alla försöka tänka på - vardagen skulle bli mycket bättre och trevligare då!

Ha en riktigt bra helg allihop!

mvh Martin

Annons:
Upp till toppen
Annons: