Annons:
Etikettmatprat
Läst 818 ggr
Karl_Norberg
8/28/07, 7:16 PM

Det blir pannkaka av alltihopa

Ja det blir pannkaka av allt Glad  jag från tre dagar sedan har börjat att älska att laga mat, jag tänkte då man är singel det absolut bästa måste ju vara att kunna laga mat och bjuda på. Helst om man kan göra det tillsammans, så jag har hittat en grej, att laga pannkaka. Det är ju enkelt, man kanske inte ska bjuda på pannkaka och vin på första dejten, tredje om inte annat Skrattande 

Hum, ärligt kan man bjuda på pannkaka det är jag super bra på, crepes ska det ju vara någon fyllning i men jag tänkte går det att göra jättecrepes. Jag har inte provat   men om man gör en ugnstekt pannkaka och sedan har fyllning i den, det borde väl gå har någon av er provat ugnstekta crepes funkar det eller måste det vara tunn pannkaka.

Annons:
eventkocken
8/28/07, 8:25 PM
#1

Crepes är en väldigt, väldigt tunn pannkaka skulle man kunna säga som man ofta fyller med någon stuvning och den steks med fördel i en crepes-lagg. Pannkaka är pannkaka Glad och kan mycket väl serveras på date men tyvärr inte med vin! Mjölk är den ultimata drycken till pannkaka i alla former. Fyllda crepes med exempelvis bacon och kantarellstuvning kanske man kan servera vin till i och för sig. Ugnspannkaka kan varieras; som den är med fläsk och rårörda lingon till, eller så kan man ha i små tärningar av fläsk, hackad lök och äppleklyftor (gott) som man fräst snabbt i en stekpanna.

Kollar du runt på matlust Karl så hittar du en hel del recept så det är bara att ta på sig kockförklädet och hugga in! Glad

preusvarg
8/30/07, 11:36 AM
#2

Hum mitt inlägg försvann. jag hade ett tips om en crepes dessert.

Tunna pankakor med lite vanilj i smeten fyll dom med fukt pensla på med lite mörk sirap strössla på med lite choklad in i ugnen 175 10-15 minuter tills chokladen smält. Servera med ett par skopor vaniljglass man kan med fördel flambera det också men de är ju överkurs. Gott är det i alla fall.

Upp till toppen
Annons: