Annons:
Etikettbilder
Läst 1457 ggr
[mingdie]
8/11/07, 12:36 AM

Tack Anne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja tacka Anne för ett bra forum. Normalt är jag på fotoifokus men tittar ofta in här för att få tips och ideer. Här finns mycket trevliga medlemmar med massor av bra ideer. Jag kanske får bjuda på en kinesisk rätt från en Yum Cha restaurant.

Eddie

Annons:
[mingdie]
8/11/07, 12:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Glömde såsen!

TacoBelle
8/11/07, 1:01 AM
#2

Vad är det för kinesisk rätt?

Jag gillar också Matlust!

[mingdie]
8/11/07, 1:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Det är en söt brödaktig bit med marinerat kött inuti. Yum Cha är en massa smårätter med 3-4 bitar som dom går omkring på brickor eller på vagnar med. Man väljer vad man vill ha och nya maträtter kommer hela tiden. Ett jättegott sätt att äta men man äter oftast för mycket. Glad

Eddie

TacoBelle
8/11/07, 1:14 AM
#4

Ååå vilken mysig resturang det låter som! Var ligger den? Brödgrejen såg himla god ut, synd att det var kött i.

[mingdie]
8/11/07, 1:19 AM
#5

#4 Det finns massor av olika rätter både med och utan kött så det passar alla. Tyvär har jag inte sett någon sådan restaurant i Sverige än. Om någon vet kanske dom kan tipsa.

Eddie

bubbelbubbel
8/11/07, 1:21 AM
#6

jag tycker också om matlust :)

…och kinamat :D

Annons:
Honestyisdead
8/11/07, 2:45 AM
#7

Håller med #6 :P Älskar faktiskt kinamat ;)

chinerunner
8/11/07, 10:54 AM
#8

Då får ni väl köpa en wok tjejer Cool

Kolstål eller Gjutjärn, det är dom enda som är riktiga wokar.

"metall som vid hetta öppnar sina porer och frigör wokens andedräkt och på så sätt ger maten den rätta smaken"

Anne
8/11/07, 12:26 PM
#9

Åh, tack :) Det är härligt att höra att ni trivs här! :) Och härliga bilder Mingdie!

bubbelbubbel
8/11/07, 4:57 PM
#10

chinerunner, jag har en wok, fast inte en sån du har, men våran funkar fint ändå :D

MaMaMade
8/13/07, 7:35 PM
#11

Fick yumcha vid nästan alla våra middagar på senaste Kina-resan men de var inte lika fina som de på dina bilder o smakade mest rå deg m ngt segt kött inuti. Vi åt förmodligen på för "fina" restauranger…

[mingdie]
8/15/07, 2:22 AM
#12

#11 Det beror nog på vilka restauranger som du säger. Där jag bor finns det en stor kinesisk befolkning. Man kan märka skillnader mellan dom olika restaurangerna och det beror ofta på var i Kina som kockarna kommer från. Ofta har du en lokal med kanske 300 gäster och vi västerlänningar är kanske 20 av dom. Har också goda vänner som flyttat hit från Kina så vi vet att den Kinesiska maten är autentisk.

Eddie

MaMaMade
8/15/07, 11:44 AM
#13

Åhå, du bor på Nya Zeeland! Så avisjag blir! Dit vill jag absolut åka ngn ggn i mitt liv! Har alltid velat till Australien pga djurlivet där…o då tänker jag på kängurur o koalor samt alla pippifåglar. Avskyr däremot ormar o det finns det ju en hel del av där, giftiga dessutom. Giftspindlar är ju också trevliga…*not*! Särskilt när man som jag föredrar bushen framför storstäder o har småbarn. Krokodiler dessutom…

Men vi måste nog iväg, Guben har en kusin där (Brisbane) o de funderar på att flytta till Sverige. Nya Zeeland verkar dock vara helt o min smak…allt från kyla till hetta, schysst djurliv o vacker natur! :)

Annons:
preusvarg
8/15/07, 12:52 PM
#14

jag vill också passa på att tacka för ett roligt och inspereande forum.. fast jag sabbar i bland med mina långa inslag utan pukter å mellanstycken *LS*..

MaMaMade
8/15/07, 1:03 PM
#15

Man kan inte vara bäst på allt Vargis. Du är ju super på att bygga grillrökar…o fixa m kött o så…önskar att jag var mer tekniskt händig. :)

preusvarg
8/15/07, 3:14 PM
#16

Man försöker ju *L* misslyckas jag me i mellanåt. fast det är väl på misstagen man lär sig.

Upp till toppen
Annons: