Annons:
Etikettmatprat
Läst 841 ggr
MaMaMade
2007-08-16 13:07

Thai eller grill nästa helg?

Vi har träff med adoptionsgänget nästa helg. Jag velar som vanligt. Det är så sällan vi har tid eller råd till att bjuda folk numer att jag vill göra allt på en och samma gång.

Ska jag fixa lite thai-snacks eller ska vi grilla?

Sateh-spett med jordnötssås, friterade musslor, friterade räkmackor, en nudelwok med något gott, räkor och bläckfisk kanske? Exotisk fruktsallad med limesaft och pepparmyntesocker till efterrätt.

Eller marinerade och ugnsgrillade kycklingben, lite häftiga korvar på grillen, grillade räkspett, potatissallad med olja och vinäger, en grillsallad och någon kulig sås.

Vad till efterrätt? En i gruppen bjuder alltid på bärpaj och en annan familj på glass vill ha något annorlunda men inte för mäktigt då grillat blir lite "tugnt".

Annons:
isnornin
2007-08-16 13:32
#1

Jag skulle låta vädret bestämma. (jag ska göra thairäkor i kväll, jättegott!)

En enkel efterträtt färska frukter i munsbitar exempelvis ananas, banan, kiwi och jordgubbar med riven choklad ovan på i en gratängform in i ugnen bara så att chokladen smälter. Man kan ha lite glass till Flört Eller varför inte kladdkaka med grädde, det brukar funka. Eller äppelkaka med vaniljvisp!

(Märks det att jag är hungrigGlad)

MVH Isnornin

MaMaMade
2007-08-16 20:36
#2

Det lutar lite åt thai men det andra är enklare. Skulle vara skönt att ha en kristallkula så man kunde se hur utvilad man är dagen innan och hur snälla ungarna är. Flört

I och för sig kan man ju göra ett jättelass med vårrullar i förväg, nudelsallad får ju fort, spetten går att göra i förväg och frysa in och såsen likaså. Rödkokt fläsk kanske mer kinesiskt men gott sköter sig själv i ugnen. Vad gnäller jag om? Piece of cake! Glad

Upp till toppen
Annons: